În sfârşit, Golden Gate de România s-a deschis, cu o întârziere de doar un an şi jumătate. Şi fără a fi terminat în totalitate. Motiv pentru care în primele 5 luni, se va circula cu program limitat şi restricţii de viteză, o situaţie care seamănă cu aeroportul din Braşov. Tot cu întârziere au trecut podul şi şoferii. Ei s-au strâns de la ora anunţată de autorităţi, dar cei mai mulţi au traversat podul abia câteva ceasuri mai târziu.
Românii au vrut să marcheze momentul istoric şi au aşteptat ora 13:00, comunicată de autorităţi, pentru traversarea podului. Însă, la timp, au reuşit să treacă doar câteva maşini. Oficialii au închis din nou podul, iar şoferii au aşteptat ca şi în cazul construcţiei Timp în care s-au format cozi de kilometri.
Podul suspendat de la Brăila are aproape 2 kilometri şi o deschidere de 1.120 de metri, dimensiunile fiind similare cu celebrul pod Golden Gate din San Francisco, doar că nu are aceeaşi lungime. Construcţia lui a avut un cost pe măsură. 700 de milioane de euro, jumătate din ei fiind din fonduri europene nerambursabile.