UE cere României să termine până în 2040 linia ferată de mare viteză Bucureşti-Budapesta. Trenurile vor circula cu 160 km/h

UE cere României să termine până în 2040 linia ferată de mare viteză Bucureşti-Budapesta. Trenurile vor circula cu 160 km/h

Pentru a sprijini tranziţia către o mobilitate mai curată, mai ecologică şi mai inteligentă, în conformitate cu obiectivele Pactului ecologic european, Comisia a adoptat astăzi patru propuneri care vor moderniza sistemul de transport al UE. Prin creşterea conectivităţii şi transferarea mai multor pasageri şi mărfuri pe calea ferată şi pe căile navigabile interioare, prin sprijinirea lansării punctelor de încărcare, a infrastructurii alternative de alimentare cu combustibil şi a noilor tehnologii digitale, prin acordarea unui accent mai puternic pe mobilitatea urbană durabilăţ. Sunt propuse şi diferite opţiuni de transport într-un sistem multimodal eficient. Acestea vor pune sectorul transporturilor pe calea reducerii emisiilor cu 90%. De asemenea, Comisia Europeană cere ca liniile feroviare de pasageri majore TEN-T să permită trenurilor să circule cu 160 km/h sau mai repede până în 2040, an în care ar trebui finalizată şi linia de mare viteză Bucureşti-Budapesta.

Vicepreşedintele executiv pentru European Green Deal, Frans Timmermans: „Tranziţia ecologică şi digitală a Europei va aduce schimbări majore în modurile în care ne mişcăm. Propunerile de astăzi stabilesc mobilitatea europeană pe drumul cel mai sustenabil pentru un viitor durabil: conexiuni feroviare europene mai rapide, cu bilete uşor de găsit şi sprijin îmbunătăţit pentru drepturile pasagerilor pentru oraşe, pentru a creşte şi îmbunătăţi transportul public şi infrastructura pentru mersul pe jos şi cu bicicleta şi utilizarea cât mai bună posibilă a soluţii pentru o conducere inteligentă şi eficientă.”

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt