Autostrăzile aşteptate de milioane de români nu sunt motiv de bucurie pentru toţi. Există comercianţi care se plâng că afacerile lor au fost puse pe butuci de progres. Printre cei care au simţit din plin reducerea veniturilor sunt afaceriştii din vestul ţării care aveau un magazin alimentar, un fast food sau o casă de schimb valutar în localităţile din apropierea graniţei cu Ungaria.
Pecica este primul oraş de după graniţa cu Ungaria din judetul Arad. Cândva, aici afacerile prosperau. Mulţi dintre cei care intrau în ţară prin vama Nădlac opreau să mănânce sau să se odihnească după un drum lung. În 2015 a fost deschis lotul de autostradă care leagă Aradul de vama Nădlac. Şapte ani mai târziu, străzile din Pecica sunt aproape goale. La fel şi barurile, restaurantele şi magazinele.
În judeţul Timiş, la Făget, afacerile au prosperat din 2014 şi până la jumătatea lui 2015. Atunci, autostrada se oprea chiar lângă orăşel, iar toţi cei care voiau să ajungă în centrul ţării îl tranzitau. În timp ce majoritatea locuitorilor se plângeau de traficul infernal, comercianţii îşi creşteau veniturile.
Doina Tomoni este unul dintre comercianţii care regretă acea perioadă. Cu un magazin situat pe strada principală, zilnic avea vânzări de mii de lei.
Progresul în infrastructură le-a adus pierderi şi proprietarilor caselor de schimb valutar. Altor oameni de afaceri deschiderea autostrăzii le-a priit. În Pecica, fostul ministru de interne Traian Igaş a reuşit să îşi menţină afacerile prospere. Igaş are un hotel şi un restaurant care au crescut prin intermediul online-ului.
În România există în prezent doar 988 de kilometri de autostradă şi drumuri expres.