Când un copil vede o jucărie în vitrina unui magazin, atenţia lui zboară imediat într-acolo. Urmează apoi insistenţe, rugăminţi excesive şi chiar şi lacrimi care arată cât de mult îşi doreşte jucăria, chiar şi după ce părintele îi spune că nu se poate. „Nu avem bani” sau „Este prea scumpă”. Copiilor le este cel mai greu să înţeleagă că totul costă şi că nimic nu-i gratis. Le este greu să înţeleagă conceptul de amânare a unei dorinţe, acel „îl vreau acum” atât de familiar părinţilor.
Ajunşi la maturitate, aceşti adulţi care bunăoară erau copii şi nu înţelegeau „care-i treaba cu banii”, resimt acum probleme acute din punct de vedere financiar, ce ţin de modul în care ar trebui gestionaţi banii. Cele mai importante dintre lipsurile menţionate de reprezentanţii Generaţiei Z, de pildă, sunt resursele financiare. 77% dintre ei resimt acest lucru în 2021 faţă de un procent de 59% din 2020, arată datele studiului naţional Insights PulseZ, axat pe surprinderea stărilor, comportamentelor, intereselor şi dorinţelor tinerilor din România, în noul context pandemic.