Guvernatorul statului american Virginia, Glenn Youngkin, a emis un ordin executiv prin care limitează sau interzice utilizarea telefoanelor mobile pentru circa 1,2 milioane de elevi din şcolile publice, un demers care se doreşte, potrivit guvernatorului, un răspuns la probleme de sănătate mintală şi la scăderea performanţelor academice în rândul adolescenţilor, potrivit Reuters, preluat de Agerpres.
Ordinul, emis marţi, îndrumă Departamentul pentru Educaţiei din Virginia să creeze proceduri care vor restricţiona folosirea telefoanelor mobile în timpul de instruire, cum ar fi depozitarea acestora în săculeţi sau dulapuri speciale pentru telefoane mobile.
Oficiali din domeniul educaţiei vor lua în considerare situaţii excepţionale când părinţii au nevoie să comunice cu copiii din motive importante, precum şi protocoale pentru elevii cu nevoi medicale sau în cazul unor situaţii de urgenţă.
Decizia survine după un anunţ similar privind o interdicţie a telefoanelor mobile anunţată luna trecută de Los Angeles Unified School District. Cancelarul districtului şcolar New York a spus că, la rândul lui, ia în calcul o interdicţie a telefoanelor mobile în cel mai mare district şcolar din ţară.
Se alătură astfel altor districte şcolare mai mici care au blocat accesul la telefoane şi social media în urma temerilor potrivit cărora telefoanele mobile sunt nocive pentru capacităţile de învăţare şi sănătatea mintală a elevilor.
Departamentul pentru Educaţie din Virginia trebuie să emită până pe 16 septembrie un ghid final privind noua politică, care va fi implementată în şcoli până pe 1 ianuarie 2025.
''Crearea unui mediu educaţional fără telefoane mobile în şcolile publice nu este doar o măsură prudentă, ci şi una esenţială pentru a promova un mediu educaţional mai sănătos şi mai focalizat, unde fiecare copil este liber să înveţe'', a precizat în ordin Youngkin, care este republican.
Ordinul emis de Youngkin se referă la un studiu publicat în American Psychological Association, potrivit căruia adolescenţii care petec mai mult de trei ore pe zi pe reţelele de socializare prezintă un risc dublu de sănătate mintală precară. Citează totodată studii potrivit cărora utilizarea telefoanelor în clasă dăunează abilităţii elevilor de a se concentra şi de a participa la ore, ceea ce duce la note mai mici.