Comunitatea Tik Tok a ajuns la un număr impresionant de utilizatori lunari. Este probabil reţeaua socială care a înregistrat cea mai rapidă creştere a numărului de utilizatori, iar România este pentru TikTok a doua cea mai mare piaţă din Europa Centrală. Facebook rămâne platforma cea mai utilizată de romani, generând peste 90% din tot traficul Social Media, se specifică în ultimul studiu realizat de Datareportal, privind mediul digital în România anul trecut.
32 ore şi 30 minute pe lună petrec românii, în medie, pe Tik Tok. Fie că aleg să urmărească clipuri sau să le distribuie pe ale lor, să facă duete sau LIVE-uri, o mulţime de români vin pe TikTok în fiecare lună. Pe locul 2 este Youtube, cu 30 ore iar pe locul 3 este Facebook, cu 13 ore. Cu toate acestea, în România există mai multe conturi de Facebook decât de Tik Tok, însă nu mai este mult până când clasamentul se va schimba. În timp ce Facebook a pierdut 1.3 milioane de utilizatori, TikTok a câştigat 1.7 milioane. Cel mai probabil, 2024 va fi primul an când TikTok va depăşi Facebook în România.
Instagram este la o distanţă mare în acest top, cu doar 5.3 milioane de utilizatori, faţă de TikTok care are 8.97 milioane utilizatori.
Cu toate acestea, Social Media este într-o uşoară scădere, atât ca număr de utilizatori, cât şi ca timp alocat platformelor. Numărul de utilizatori a scăzut de la 13.5 milioane la 13.3 milioane, iar timpul petrecut pe platformele de socializare a scăzut de la 2 ore şi 32 de minute la 2 ore şi 7 minute.
(Elena Andrei)