România, tara bucăţilor de autostradă

România, tara bucăţilor de autostradă
foto: facebook.com/IrinelScriosteanu

Doar 10 kilometri de autostradă. Cu chiu, cu vai, atât au putut autorităţile să inaugureze din noua Centură a Capitalei, A0. E o bucurie, spun şoferii, dar una scurtă de vreo cinci minute căci atât durează să parcurgi cei 10 km care ar fi trebuit să fie...19. Şi cel mai grav este că până la finalizarea întregii autostrăzi, trebuie să mai aşteptăm până în 2026.

Noua autostradă este o bucurie, dar una scurtă. Şi nu se poate spune clar când va fi gata întreaga centură. Dacă totul merge bine, în anul 2026. Chiar dacă restul kilometrilor blocaţi puteau fi daţi în trafic foarte uşor. Însă metoda peticelii pare să fie cea mai uşoară şi eficientă pentru autorităţi. 

România a depăşit borna de 1.000 km drumuri express şi autostrăzi în toamna aceasta. Asta după ce a fost inaugurată o nouă porţiune, de doar 13,5 km, din Autostrada Transilvaniei. Este vorba despre autostrada Nuşfalău - Suplacu de Barcău. După a fost inaugurată o altă porţiune, de aproape 16 km, între Cheţani şi Câmpia Turzii, din aceeaşi autostradă. Acum, cu kilometrii finalizaţi de pe A0 Nord, se ajunge la un total de 49 km de autostradă.

Ceva mai bine ca în 2022, când au fost inauguraţi doar 53 de km de autostradă. Mai precis, un lot de 13 km din Autostrada Sibiu - Piteşti şi tronsonul 2 din drumul expres Craiova - Piteşti de 40 km. Acum speranţa autorităţilor este că numărul de km daţi în trafic la sfârşitul anului 2023 va ajunge la 100.  

Cu cei 19 km de pe lotul 2 Sud al noii centuri a Capitalei, un nou tronson de pe drumu expres Craiova Piteşti, şi cu alţi 19 km de pe drumul expres Oradea - A3, România ar depăşi 100 km în 2023. Acest lot de 10 km a fost inaugurat cu şapte luni înainte de calendarul oficial. Costul lucrărilor a fost de peste 830 de milioane de lei, aproximativ 10 milioane de euro per kilometru. 

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt