Publicaţia americană: România se străduieşte să-şi găsească locul ca actor principal pe scena turismului internaţional

Publicaţia americană: România se străduieşte să-şi găsească locul ca actor principal pe scena turismului internaţional
foto: Unsplash

Spre deosebire de unii dintre vecinii săi din fostul bloc sovietic – în special Republica Cehă, Polonia şi Ungaria – România se străduieşte să-şi găsească locul ca actor principal pe scena turismului internaţional, scrie publicaţia americană Travel Weekly, citată de Rador Radio România.

Majoritatea nord-americanilor probabil că nu ştiu prea multe despre destinaţie, în afară de Transilvania şi Dracula.

Dar o privire mai atentă dezvăluie o ţară cu multe de recomandat, inclusiv situri ale Patrimoniului Mondial UNESCO, Munţii Carpaţi, Delta Dunării şi staţiunile de pe litoralul Mării Negre.

Există, de asemenea, o cultură robustă a vinului, precum şi o gastronomie distinctivă şi atrăgătoare.

Ruta gastronomiei tradiţionale româneşti

Anul acesta, pentru a-i ajuta pe potenţialii vizitatori să exploreze cultura şi gastronomia ţării, sectorul turismului lansează România Atractivă, prezentat drept primul program de turism cultural din ţară destinat turiştilor internaţionali.

Programul oferă multiple trasee sugerate, inclusiv un traseu al gastronomiei tradiţionale româneşti care conţine 30 de obiective din toată ţara, care prezintă castele, vechi mănăstiri şi sate pitoreşti, fiecare cu propria sa bucătărie regională.

Călătorii pot descărca o aplicaţie şi o pot folosi pentru a crea un traseu turistic personalizat, cu informaţii despre ce să vadă şi ce specialităţi regionale să încerce.

Programul este finanţat de Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă al României, un program de investiţii pe cinci ani, menit să compenseze loviturile economice suferite de ţară în timpul pandemiei şi alţi factori.

Românii se laudă în special de storceagul, un borş de peşte din Delta Dunării, de exemplu, precum şi de legumele trase în ulei din Aninoasa, regiune cunoscută şi pentru brânzeturi şi miere.

În zona rurală Buzău, zonă a cărei istorie datează din epoca bronzului, vizitatorii pot savura o varietate de preparate locale, inclusiv babic, o supă tradiţională cu salam picant; sarmale făcute cu carne de capră; şi varzobul de Buzău, un păstrăv afumat tradiţional (păstrat în cetină de brad, nr), pentru a numi doar câteva.

Activităţile atractive din România pot include, de asemenea, ateliere de morărit, sesiuni de preparare a berii pe bază de plante şi drumeţii la picnic la peşteri.

O experienţă organizată

Călătorii care preferă o experienţă organizată în România pot opta pentru un itinerar personalizat prin Essentialist, un serviciu de călătorie destinat exclusiv membrilor.

Compania a creat un itinerar de cinci zile care poate fi personalizat în continuare şi care începe din Bucureşti şi include drumeţii în valea glaciară Mălăieşti din Munţii Bucegi.

Turul se încheie în Transilvania cu un tur al Castelului lui Dracula, urmat de un sejur la Hotel Matca, o proprietate Relais & Chateau cu 16 camere şi 10 vile deschisă toamna trecută.

Lux la munte

Privind în perspectivă, Kempinski Hotels se pregăteşte să deschidă anul viitor Kempinski Poiana Braşov, o proprietate de schi de cinci stele, în Munţii Carpaţi.

Proprietatea va avea 120 de camere şi apartamente pe malul lacului în hotelul principal, facilităţi de spa şi wellness, trei localuri de luat masa şi spaţii de conferinţe şi evenimente pentru întâlniri corporative şi nunţi de vară.

Cum se ajunge

Ca în cazul tuturor ţărilor care se învecinează cu Ucraina, călătorii ar trebui să consulte Departamentul de Stat pentru alertele de siguranţă în călătorie.

România face parte din NATO şi UE, dar nu foloseşte euro. Principala sa companie aeriană este Tarom, care leagă capitalele europene de Bucureşti şi alte oraşe din România.

Afla mai multe despretravel weeklyturismromania
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt