Posibil pas înapoi în faţa presiunii. Volkswagen ar putea renunţa la închiderea fabricilor mari din Germania

Posibil pas înapoi în faţa presiunii. Volkswagen ar putea renunţa la închiderea fabricilor mari din Germania

Consiliul de Supervizare al Volkswagen AG ia în calcul renunţarea la închiderea marilor fabrici din Germania, se arată într-un raport al revistei Manager Magazin, deşi încă nu s-a ajuns la un acord final, transmite Reuters.

Membrii Board-ului au discutat oprirea producţiei la fabrica din Dresa (unde lucrează 300 de persoane) şi vânzarea uzinei din Osnabrueck, care are aproape 2.300 de angajaţi, a informat revista germană, citând o serie de participanţi la întâlnirea din noiembrie, arată Agerpres.

Un potenţial cumpărător pentru unitatea din Osnabrueck, unde capacitatea de utilizare este de doar 30%, nu a fost găsit.

Încă nu s-a luat o decizie finală şi există divergenţe între oficialii VW, familiile Piech şi Porsche, cei mai mari acţionari ai Volkswagen, având o abordare mai dură, iar toate părţile vor o soluţie până la sfârşitul lui decembrie, susţine Manager Magazin.

Purtătorii de cuvânt de la Volkswagen şi de la vehiculul de investiţii al familiilor Porsche şi Piech nu au dorit să facă comentarii.

Separat, presa din Belgia a anunţat că Audi, marca premium a Volkswagen AG, a decis să oprească în 28 februarie producţia de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles.

Recent, presa din Belgia susţine că producătorul chinez de vehicule electrice Nio era interesat de această unitate.

La fabrica Audi de lângă Bruxelles sunt aproximativ 3.000 de angajaţi care produc SUV-ul Q8 e-tron din 2022.

Audi ia în considerare de ceva timp închiderea acestei unităţi şi a efectuat în ultimele luni consultări cu comitetul de întreprindere şi sindicatele, conform legislaţiei din Belgia.

Vânzările SUV-ului Q8 e-tron sunt în declin, iar şefii Audi susţin că fabrica are costuri logistice ridicate deoarece în zonă sunt puţini furnizori, iar amplasarea fabricii face expansiunea dificilă.

Şi Volkswagen este în mijlocul unei crize profunde şi a respins posibilitatea producţiei unui nou model la Bruxelles.

Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe ale EV, astfel încât firme ca Mercedes-Benz Group AG îşi regândesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piaţă auto europeană, au eliminat sau au redus subvenţiile pentru EV, sporind presiunile asupra liderilor pieţei, afectaţi şi de concurenţa din China.

Angajaţii Volkswagen au transmis anterior conducerii companiei un ultimatum pentru a ajunge la un compromis, avertizând că riscă greve de amploare fără precedent în 2025 dacă nu sunt respectate cerinţele sindicatelor, transmite Reuters.

Protestele vin în contextul negocierilor tensionate care au debutat în septembrie, privind reducerile salariale şi posibilele închideri de uzine.

Mii de lucrători de la nouă fabrici Volkswagen din Germania, aflate sub ameninţarea închiderii, au declanşat greve de avertisment, iar peste 38.000 de angajaţi au participat la un marş de amploare în Wolfsburg, unde se află sediul central al companiei.

Sindicatul IG Metall a avertizat că aceste greve, de patru ore fiecare, ar putea escalada în acţiuni de protest de 24 de ore sau chiar pe termen nedeterminat, dacă managementul nu face concesii semnificative.

Reducerea costurilor şi cerinţele sindicale

Volkswagen argumentează că este necesar să reducă capacitatea şi costurile salariale, din cauza scăderii cererii de automobile în Europa şi a concurenţei crescute din partea producătorilor asiatici, cum ar fi BYD din China.

Negociatorul şef al companiei, Arne Meiswinkel, a declarat că propunerile sindicatelor nu sunt sustenabile şi că este nevoie de soluţii alternative pentru uzinele din Germania.

CEO-ul Oliver Blume a apărat deciziile companiei, susţinând că VW trebuie să se adapteze rapid unui mediu economic în schimbare, dar liderii sindicali acuză distrugerea încrederii şi deteriorarea brandului VW.

"Muncitorii sunt foarte furioşi, iar responsabilitatea pentru declinul preţului acţiunilor şi situaţia actuală revine conducerii," a declarat Thorsten Groeger, negociatorul şef al IG Metall.

Impactul grevelor şi contextul politic

Protestele de săptămâna trecută au costat Volkswagen aproape 40.000 de euro pe minut, potrivit unor surse din interiorul companiei. În plus, câteva sute de maşini nu au fost produse la uzina din Wolfsburg.

Situaţia complică peisajul economic al Germaniei, marcat de incertitudini politice şi de alegerile anticipate. Cancelarul Olaf Scholz a avertizat conducerea VW să evite închiderile de fabrici, într-un context deja tensionat pentru industria auto europeană.

Acţiunile Volkswagen au scăzut cu aproape 25% în acest an, având printre cele mai slabe performanţe dintre acţiunile producătorilor auto europeni.

Afla mai multe despreangajaţivolkswagengreva
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt