Porturile Izmail şi Reni, principalele porţi de export ale Ucrainei

Porturile Izmail şi Reni, principalele porţi de export ale Ucrainei
foto: captura video

Războiul din Ucraina capătă acum o valenţă economică extrem de importantă. Porturile Izmail şi Reni devin principalele porţi de export, în special pentru grâne. Blocada din Marea Neagra a fost spartă de mai multe vase, iar asta i-a înfuriat pe ruşi. Zeci de vapoare stau la coadă pentru a încărca, iar autotrenurile aşteaptă chiar şi câte o săptămână pentru a lăsa marfa în silozuri. Vorbim de o tensiune incredibilă la frontiera României, dar şi o îndârjire a vecinilor noştri care nu vor să cedeze. Urmăriţi un reportaj de la trimişii Focus în Ucraina, Marius Saizu şi Nicolae Anghel.

A fost cel mai mare atac asupra porturilor de la Dunăre, la un kilometru distanţă de frontieră cu România. La nici 300 de metri distanţă, o altă rachetă a lovit. Acum, la câteva zile de la atac, mai mulţi voluntari au venit să strângă în urma dezastrului. Printre ei şi Valeria, o tânăra care abia s-a întors din România.
Pe drumurile care fac legătura cu porturile Izmail şi Reni sunt sute de camioane care aşteaptă să descarce, cele mai multe sunt cu grâne însă nici exportul de ulei nu s-a oprit.
Dacă războiul va continua până la finalul anului, Ucraina riscă să exporte cu până la 60 la sută mai puţin, conform academiei naţionale de ştiinţe agricole a Ucrainei. Fiecare zi de aşteptare a unei barje în port îi costă în plus pe transportatori...până la 8 mii de euro. Vorbim de taxe de aşteptare.
Ministerul Infrastructurii din Ucraina susţine că 220 de mii de tone de grâne au fost distruse în atacurile din ultimele 2 săptămâni.

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt