Podul peste Dunăre, care face legătura între Brăila şi Tulcea şi al treilea ca mărime din Europa, nu va fi dat în folosinţă nici anul acesta. Deşi autorităţile au anunţat cu surle şi trâmbiţe că circulaţia va fi deschisă parţial spre finalul lunii decembrie, în dulcele stil românesc, acest lucru nu se va întâmpla. Motivul: drumurile de acces către pod nu au fost finalizate. Compania Naţională de Drumuri şi constructorul se acuză reciproc de întârzieri şi şi-au deschis şi procese, iar statul român trebuie să plătească acum daune de aproape 6 milioane de euro.
Sunt promisiunile făcute la începutul lunii octombrie, când autorităţile, în frunte cu ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţau deschiderea circulaţiei, la finalul anului, măcar pe o porţiune din podul construit peste Dunăre. Numai că, tipic românesc, nu s-a întâmplat aşa. Drumurile care fac legătura cu podul nu au fost terminate.
Tocmai din acest motiv, constructorul podului a dat în judecată CNAIR. De cealaltă parte, statul acuză constructorul că lucrările au fost întârziate. S-a ajuns astfel la 21 de procese.Curtea de Apel Bucureşti a dat câştig de cauză constructrului, care a solicitat companiei prelungirea lucrărilor cu 193 de zile şi plata unor daune în valoare de aproape 6 milioane de euro.
La patru ani de la începerea lucrărilor, reprezentanţii CNAIR spun că în prezent nu sunt terminate nici lucrările de construcţie la podul propriu-zis. Iar drumurile de legătură sunt finalizate în proporţie de 40%.
Podul Brăila-Tulcea este cea mai mare investiţie în infrastructură a ultimilor 30 de ani şi a costat până acum nu mai puţin de 500 de milioane de euro. Termenul la care trebuia dat în folosinţă a fost, iniţial, 2021.