Piaţa Unirii, cea mai circulată zonă din Bucureşti, este o bombă cu ceas. Planşeul de ciment care susţine întreaga zonă nu a mai fost reabilitat de opt decenii. Abia la anul vor începe primele lucrări. De consolidare. Sau de refacere dacă situaţia o impune. Până atunci, circulaţia maşinilor de peste 3,5 tone va fi interzisă în zona Unirii.
Râul Dâmboviţa traversează Piaţa Unirii pe sub pasajul rutier şi peste cele două staţii de metrou. Le separă un planşeu de ciment, vechi de 80 de ani. Potrivit experţilor, acesta este prodund degradat. Armăturile sunt corodate, betonul exfoliat iar apa râului s-a infltrat în numeroase puncte.
Oamenii care tranzitează zona nici măcar nu conştientizează pericolul uriaş la care se expun. Experţii cer intervenţii urgente. Fie de consolidare, fie de reconstrucţie. Primăria Sectorului 4 le-a programat pentru jumătatea anului viitor.
Până atunci, Apa Nova efectuează lucrări în zonă pentru de înlocuire a unei conducte vechi de 40 de ani. O avarie a acesteia ar fi cauza fenomenului de tasare constatat deasupra pasajului rutier Unirii. Deocamdată, singura măsură luată de autorităţi e aceea de a interzice circulaţia maşinilor de peste 3,5 tone în zonă.
În acest moment, mingea e în curtea Primărie Sectorului 4. Aleşii locali vor trebui să decidă ce măsuri vor lua pentru a nu ne trezi cu o groapă uriaşă în centrul Capitalei.
foto: webcamromania.ro