Explicaţiile preşedintelui

Administraţia Prezidenţială dă în premieră explicaţii legate de zborurile oficiale făcute de preşedinte şi modul în care sunt alese aeronavele închiriate. Cotroceniul a transmis că lipsa unui avion prezindenţial aduce ţării prejudicii de imagine în afară. Instituţia nu a dezvăluit, însă, sume legate de deplasări, spunând că aceste informaţii sunt clasificate.

În comunicatul Administratiei Prezidenţiale nu se menţionează nimic despre cele 2 zile misterioase care apar in programul vizitei din Singapore. Ministerul de extrene de acolo a anuntat că vizita se încheie maine, insa pe programul oficial, Iohannis s-ar fi intors vineri.

Într-un răspuns oferit presei, Cotroceniul a dezvăluit de ce în prezent sunt încheiate contracte cu firme private.

Preşedintele ţării a avut avion propriu până în 2010, când firma care îi asigura zborurile, ROMAVIA, a intrat în insolvenţă.

Deşi pentru toate deplasările sunt cheltuiţi bani publici, Cotroceniul a transmis că sumele pe fiecare zbor în parte sunt clasificate. Recent a dezvăluit, însă, că vizitele din 2022 au costat, în total, 3,3 milioane de euro.

O parte din aceşti bani s-au dus pe zboruri interne. Platforma Boardingpass.ro arată că în ultimele 14 luni preşedintele a avut nevoie de avion chiar şi pentru deplasările la Constanţa, unde a ajuns de nouă ori. A luat avionul chiar şi pentru o vizită la Caracal, pentru care a zburat până la Craiova.

Cele mai multe drumuri le-a făcut către Bruxelles. În acelaşi interval ianuarie 2022-februarie 2023, Iohannis a acoperit o bună parte din harta Europei, cu vizite în 12 ţări de pe continent.

Preşedintele a zburat şi în America, la San Francisco, tot în vizită oficială. A mai fost la Baku şi Sharm El-Sheikh, iar la deplasările de pe întreaga planetă se adaugă şi cele de zilele acestea, din Japonia şi Singapore.

Administraţia Prezidenţială a transmis că în 2015 Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a anunţat că va asigura zborurile oficiale ale preşedintelui, lucru care ar fi presupus şi cumpărarea unei aeronave speciale. Deşi au trecut opt ani de atunc, CSAT-ul nu a întreprins nicio acţiune în acest sens.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt