Drogul, cel mai puternic influencer

Drogul, cel mai puternic influencer

Să faci ce zice influencerul, nu ce face influencerul! Odată cu reţelele sociale s-au dezvoltat şi aşa-numiţii influenceri, al căror stil de viaţă şi opinii au o influenţă majoră asupra celor care îi urmăresc, mai ales tineri şi copii.

De multe ori însă, prin modul în care îşi duc viaţa se transformă în exemple negative, cu un efect nociv asupra fanilor. În România, drogul pare să fie cel mai mare influencer în viaţa lor. Dorian Popa nu este decât un exemplu într-o listă lungă. Sociologii spun că adolescenţii nu reuşesc să pună în balanţă ce e bine şi ce e rău, şi aşa să creadă că idolii lor au o viaţă perfectă, demnă de urmat.

Dorian Popa are 2,4 milioane de urmăritori pe instagram, iar videoclipurile sale de pe Youtube ajung şi la 200.000 de vizualizări. Cei mai mulţi fani sunt copii şi adolescenţi. Lucru la care nu s-a gândit influencerul atunci când a urcat drogat la volan.

La aproape două săptămâni de când a fost oprit de poliţişti, Dorian Popa le-a explicat urmăritorilor de ce a condus drogat. Spune că are şofer, iar el nu conduce în general. Filmase toată ziua şi nu plecase de acasă.

Chiar dacă îşi cere scuze, Dorian Popa recunoaşte că s-a drogat cu canabis şi...îşi găseşte singur scuze. Le povesteşte tinerilor care îl admiră că pentru el drogul a venit ca un refugiu. Deşi e foarte urmărit în mediul online, Dorian Popa pare că nu conştientizează ce efecte poate avea comportamentul lui asupra fanilor.

Sociologii spun că adolescenţii şi copiii tânjesc după o viaţă la fel ca a influencerilor preferaţi. Nu au însă, deocamdată, capacitatea de a separa lucrurile bune de comportamentele nocive. 

Ana Morodan are peste 500.000 de urmăritori. Anul acesta a fost prinsă băută, drogată şi fără permis la volan. A fost condamantă la un an şi trei luni de închisoare cu suspendare. 
Şi nu sunt singurii. Rapperul Gues Who, chef Foa, Bromania, cântăreţii Smiley şi Sonia, dar şi actorul Cuzin Toma au fost şi ei prinşi pe picior greşit în timp ce se aflau în trafic. 
Drogurile nu sunt însă singura problemă a influencerilor din România. Mulţi promovează produse fără să le testeze înainte şi, în goana după bani, fac reclamă la orice. Un vlogger a vrut să-i testeze şi a făcut un experiment. Le-a trimis un pachet cu un produs inexistent mai multor influenceri, a inventat o poveste şi a aşteptat să vadă câţi cad în plasă. 
 
Pachetul a fost aranjat în aşa fel încât să pară cu adevărat...regal. O bucată de brânză care costa 7 lei, într-o cutie roşie, însoţită de scrisoare cu sigiliu. Doar atât a fost nevoie ca influnceri cunoscuţi se laude cu reuşita lor. 
 
Chiar dacă au picat uşor în plasă, sociologii susţin că influencerii vor rămâne la fel de convingători. Fenomenul influencerilor va lua o amploare şi mai mare în următorii ani.

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt