Cel mai mare constructor european de automobile vrea să închidă cel puţin trei fabrici. Cum este afectată România

Cel mai mare constructor european de automobile vrea să închidă cel puţin trei fabrici. Cum este afectată România
foto: Reuters

Volkswagen, cel mai mare constructor european de automobile, vrea să închidă cel puţin trei fabrici. Automat, zeci de mii de angajaţi vor rămâne fără locuri de muncă. Iar cei care rămân se vor alege cu salariile tăiate. În acest context, mii de oameni au protestat în faţa sediului companiei din Wolfsburg. Şi giganţii auto precum BMW şi Mercedes au dat afară pe capete.

Mii de angajaţi ai Volkwagen au protestat în faţa sediului companiei din Wolfsburg, după ce au aflat că ar putea fi daţi afară în prima jumătate a anului viitor. Se întâmplă după ce gigantul auto a anunţat că ar putea închide trei fabrici din Germania.

Dar care este motivul crizei din industria auto germană? De vină sunt noii furnizori auto din Asia care atacă în Europa, dar şi tranziţia electrică lentă a contribuit la această situaţie, spun reprezentanţii companiei.

CHRISTIAN LINDNER, Ministru federal de finanţe al Germaniei: Nu vreau să fiu nepoliticos, dar industria europeană şi mai ales cea germană nu se teme de produsele chinezeşti. Cele mai bune maşini sunt construite în Germania. Nu, sunt concepute în Germania.

De asemenea, Volkswagen se confruntă cu presiuni din cauza costurilor ridicate la energie şi forţei de muncă. Preşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile explică cum a ajuns Germania în această criză.

DAN VARDIE, preşedinte APIA: Germania a luat o decizie politică greşită, să taie complet suvenţiile pentru maşinile electrice, asta a condus la o scădere cu 30% a vânzării de maşini electrice, iar închiderile de fabrici au legătură cu această scădere dramatică. 

La începutul lunii, premierul Marcel Ciolacu a avertizat că fără industria auto, economia României se prăbuşeşte, prin urmare ar putea exista şi aici concedieri masive. Însă nu este de aceeaşi părere şi preşedintele APIA.

DAN VARDIE, preşedinte APIA: Noi nu vom fi afectati de criza auto din Germania, noi vom fi afectati de criza noastră. 

În Germania, datele din septembrie arată că vânzările de maşini au scăzut 27,8%. În timp ce în România au scăzut 22%.

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt