Campanie de mediu cu Victor Rebengiuc

Campanie de mediu cu Victor Rebengiuc

O campanie inedită de conştientizare privind mediul înconjurător şi poluarea cu electronice s-a lansat la Muzeul de Artă Imersivă din Bucureşti. Iniţiatorii trag un semnal de alarmă, chiar după terminarea reducerilor de Black Friday.

Românii şi-au cumpărat electronice şi electrocasnice noi, iar acum trebuie să scape de cele vechi. Doar că, de cele mai multe ori, acestea nu sunt reciclate, iar materialele toxice ajung la groapa de gunoi sau în natură şi poluează solul, aerul şi apa.

Iar unul dintre motive este că românii renunţă cu mare greutate la electronicele pe care le cumpără. În loc să fie reciclate, telefoanele mobile îşi fac veacul prin sertare. La ţară, în curte, se păstrează şi frigiderul vechi, şi aragazul care nu mai merge.

Infrastructura de colectare a deşeurilor electronice mici există la magazinele retailerilor, în spaţiile comerciale şi mai nou, chiar şi în şcoli. Când cineva îşi cumpără un frigider nou, spre exemplu, retailerul poate să îl ia pe cel vechi de la client de acasă şi să-l ducă la valorificare. Dacă nu, oamenii pot apela la o asociaţie.

Se estimează că anul acesta, la nivel mondial, se vor produce câte 8 kilograme de deşeuri electronice pentru fiecare persoană. Doar 15% din această cantitate va ajunge la reciclat. 

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt