Bulgaria şi România ocupă primele două locuri la cel mai periculos şofat din UE

Bulgaria şi România ocupă primele două locuri la cel mai periculos şofat din UE

Bulgaria ocupă primul loc în ceea ce priveşte cel mai periculos şofat din Europa. Acest lucru este arătat de cele mai recente date de la Consiliul European pentru Siguranţa Transporturilor. Clasamentul include şi ţările vecine – România şi Serbia, precum şi Letonia şi Croaţia. În 2023, Bulgaria a înregistrat 526 de decese – cu 79% mai mult decât media UE., potrivit Rador Radio România.

„Ca un caz neobişnuit, am văzut o persoană conducând o maşină cu o alcoolemie de peste 7 la mie în sânge, un om dependent de alcool”, a spus avocata Silvia Petkova, relatează NOVA. Potrivit acesteia, principalele cauze ale accidentelor grave sunt viteza excesivă şi acţiunile incorecte ale şoferului. „Există şi o semnalizare contradictorie pe indicatoarele şi marcajele rutiere, ceea ce îi poate deruta şi mai mult pe şoferi”, a adăugat ea.

„Nu cred că sunt necesare modificări legislative”. În ultimii 20 de ani, am observat o creştere a cuantumului pedepselor pentru infracţiunile rutiere, dar observăm şi o creştere a numărului de accidente şi de victime. „Pedepsele pentru şoferii vinovaţi sunt corecte şi adecvate”, a spus avocata Petkova.

„Drumurile nu sunt în stare bună, pantele de la curbe sunt inversate şi sunt gropi chiar şi pe autostrăzi”, a spus un şofer. „Mulţi oameni nu au experienţă pentru a şofa în condiţii meteorologice severe sau pe o autostradă cu viteză mare”, a spus un alt şofer.

Principalele motive pentru care Bulgaria se află în fruntea clasamentului negativ privind traficul rutier sunt viteza, nefolosirea centurilor de siguranţă şi conducerea în stare de ebrietate. Expertul auto Rumen Dunev confirmă şi el acest lucru. Potrivit acestuia, există o problemă şi legat de starea tehnică a maşinilor.

„Parcul auto din Bulgaria are peste 17 ani şi o mare parte dintre maşini nu au sistem de asistenţă pentru şofer, ceea ce creşte riscurile pe şosea”. „În ţările europene, maşinile îl sprijină şi asistă pe şofer”, a spus Rumen Dunev.

După Bulgaria, în clasament sunt vecinele sale, România şi Serbia, precum şi Letonia şi Croaţia.

„Întotdeauna am spus că tot comportamentul şoferilor pe şosea este o oglindă a vieţii lor”. Având în vedere că suntem una dintre cele mai sărace ţări din Uniunea Europeană, oamenii sunt în mod constant presaţi de toate tipurile de austeritate şi de privaţiuni. „Acest lucru se reflectă pe şosele, uneori sub formă de agresiune”, a spus Dunev.

Potrivit expertului, digitalizarea instruirii şoferilor şi controalele rutiere regulate sunt soluţia.

Astfel, şoferii noi care se înscriu la cursurile de conducere vor face 100% orele din program. Fiecare al treilea accident implică un camion greu. Asociaţia Experţilor Tehnici Auto a înaintat o propunere de înfiinţare a unui organism de control care să poată acoperi întregul transport, a spus fostul pilot de curse. Potrivit acestuia, oamenii ar trebui să fie mai atenţi la volan, să respecte restricţiile şi să conducă cu o viteză adecvată atunci când este necesar.

Dacă procesul de instruire a condusului va fi digitalizat, va fi sigur că şoferul a finalizat toate lecţiile de şofat. Datorită noilor cerinţe, preţurile cursurilor de conducere este de aşteptat să crească la 2.000 de leva (circa 1000 de euro – n.trad.).

Afla mai multe despresoferiromaniabulgaria
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt