Banii înapoi în 14 zile pentru un zbor anulat

Banii înapoi în 14 zile pentru un zbor anulat

În fiecare an, sute de mii de zboruri din Europa sunt anulate şi companiile aeriene vor fi obligate să returneze banii în cel mult 14 zile pasagerilor afectaţi de anularea unui zbor.

Este una dintre modificările aduse de Comisia Europeană la legislaţia care priveşte pachetele de servicii turistice. Chiar şi aşa, o problemă tot mai prezentă rămâne fără rezolvare: companiile pot vinde în continuare mai multe bilete faţă de locurile din avion.

La nivel mondial  fenomenul zborurilor anulate a crescut considerabil. Printr-un astfel de episod a trecut şi Georgiana, care acum doi ani în decembrie şi-a cumpărat un bilet de avion pe ruta Florenţa-Bucureşti de la compania falimentară Blue Air. După câteva zile a primit o notificare că zborul a fost anulat.

Acest lucru o să se schimbe după noile modificări legislative adoptate de Comisia Europeană. Banii vor fi returnaţi şi în cazul insolvenţei unei companii şi procedura de ramburs va fi simplificată. 
Şi în legislaţia actuală companiile aeriene sunt obligate să returneze banii, dar fără să fie specificată o anume perioadă. În plus, majoritatea companiilor preferă să ofere compensaţii sub formă de vouchere. Practica va fi în continuare legală, doar că operatorii aerieni vor fi obligaţi să le specifice călătorilor că pot solicita banii înapoi.
 
Mai mult, dacă voucherul nu este utilizat şi expiră, pasagerii vor primi contravaloarea acestuia. Deşi noul regulament întăreşte drepturile pasagerilor, aceştia sunt în continuare vulnerabili în faţa overbookingului. 
 
O altă modificare prevede condiţii mai bune pt călătoriile persoanelor cu dizabilităţi. În situaţia în care acestea sunt obligate de companii să călătorească însoţiţi, însoţitorul va calători gratuit.
 
 

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt