AEP: Începe campania pentru turul 2. Competitorii să contribuie la desfăşurarea unei campanii corecte, integre, transparente

AEP: Începe campania pentru turul 2. Competitorii să contribuie la desfăşurarea unei campanii corecte, integre, transparente

Autoritatea Electorală Permanentă a precizat că vineri începe campania electorală pentru turul al doilea al alegerilor prezidenţiale şi îi îndeamnă pe competitorii electorali să contribuie la desfăşurarea unei 'campanii corecte, integre şi transparente, care să răspundă aşteptărilor democratice ale cetăţenilor'.

Potrivit unui comunicat al AEP, de la începerea campaniei electorale pentru turul al doilea al alegerilor prezidenţiale, respectiv 9 mai - data validării şi aducerii la cunoştinţă publică a rezultatului primului tur de scrutin de către Curtea Constituţională a României - şi până la încheierea acesteia, în data de 17 mai, ora 7:00, trebuie respectate toate prevederile legale în vigoare.

AEP precizează că în această perioadă sunt permise doar anumite tipuri de activităţi şi materiale de publicitate politică (materiale de propagandă electorală), precum afişele electorale, materialele de propagandă electorală audio sau video difuzate de mass-media audiovizuală în condiţiile legii, publicitatea în presa scrisă, materialele de propagandă electorală online, broşurile, pliantele şi alte materiale tipărite din aceeaşi categorie.

'Competitorii politici au obligaţia înlăturării, până la data începerii campaniei electorale, a tuturor materialelor de propagandă utilizate până la acel moment şi care nu respectă regulile premise de legislaţia în vigoare', mai transmite AEP.

De asemenea, Autoritatea Electorală Permanentă reaminteşte competitorilor electorali că în campania electorală este interzisă folosirea mesajelor sau a sloganurilor discriminatorii, a mesajelor de incitare la ură şi intoleranţă şi a oricăror forme, mijloace, acte şi acţiuni de defăimare şi învrăjbire religioasă sau etnică.

În acelaşi timp, potrivit legii, este interzisă utilizarea vehiculelor inscripţionate sau colantate cu sloganuri de campanie sau cu imagini ale candidaţilor, precum şi cu alte referiri la competitorii electorali, utilizarea vehiculelor care difuzează materiale audio, în mers sau staţionar, organizarea de spectacole, serbări, focuri de artificii, utilizarea de bannere, mesh-uri, corturi publicitare, pavilioane publicitare, panouri publicitare mobile, steaguri publicitare, calcane, ecrane publicitare, indicatoare publicitare direcţionale, structuri de publicitate autoportante, mijloace de publicitate, panouri publicitare, proiecte publicitare speciale, publicitate luminoasă.

Afla mai multe desprealegeriaep
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt