Pandemia schimbă dinamica afacerilor şi ,surprinzător, din domeniul Horeca, cel mai afectat în ultimul an, vin poveşti de succes. Un om de afaceri din Sibiu a deschis în 3 oraşe din România un concept de mâncare :plăteşti şi pleci .Omul a realizat că românii simt în cotinuare nevoia să mănânce în
oraş aşa că a găsit reţete care să îmbine gustul de fast food cu ingredinente fără conservanţi.
Carne de pui învelită în chifle calde sau sandvişurile împachetate cu carne de vită , făcute rapid sub ochiul
clientului pregătit să plece la drum , este noua reţetă pe care a pariat omul de afaceri când a decis să deschidă în plină pandemie un astfel de business. Când unii închid restaurante, el a intuit graba impusă de pandemie.
Omul de afaceri spune că a testat piaţa, iar psihologia românului de a consuma în grabă i se potriveşte ca o mănuşă.
Orice business deschis acum vine la pachet şi cu oportunităţi pentru cei care au rămas fără slujbe.
În Cluj, spre exemplu, restaurantele stau închise de multe luni iar temperaturile scăzute i-a alungat pe clienţii care îndrăzneau să ia masa pe terase. E o dinamică şi un val pe care îl prind acum ,spun managerii, cei care se adaptează usor.
Astfel de afaceri au apărut în Europa, iar străinii care vin la noi se bucură că au posibilitatea să consume ca şi în afară.
Din nefericire sute de patroni de restaurante din România îşi vând acum pe bucăţi afacerile , de la mobiler până la aparatura de preparat mâncarea, pentru că nu au găsit nici o posibilitate de a se redresa.