Capitala s-ar putea alătura altor metropole în privinţa transportului public. Şi ne referim acum legătura între
localităţile de la periferie şi centru. Primăria Capitalei a semnat deja un protocol de colaborare cu CFR pentru trenul
metropolitan şi, dacă totul va merge conform planului de pe hartie, în 2 ani un locuitor din Chiajna va ajunge la birou în
Capitală în mai puţin de jumătate de oră. Primele trenuri ar putea circula pe trei trasee.
Trenul care a venit de la Braşov a avut o întârziere de 5 minute. Chiar şi aşa, am economisit câteva zeci de minute pe
care, dacă luam maşina, le-am fi pierdut în trafic.
Cei care fac naveta din Chitila spun că trenul este cea mai bună soluţie atunci când vor să ajungă în Bucureşti la orele
de vârf.
Cei care locuiesc în Otopeni şi Mogoşoaia sunt mai norocoşi pentru că trenul circulă o dată la 20 de minute în acele zone.
La fel ca linia care ajunge la Aeroportul Henri Coandă, trenul metropolitan ar urma să deservează zonele periferice ale Capitalei. Primarul general anunţă deja încheierea unui protocol de colaborare cu CFR, aşa că 3 linii ar putea fi date în folosinţă până în 2024. Vorbim despre Gara de Nord - Gara Obor, Gara de Nord - Gara Bucureşti Vest şi Gara Bucureşti Vest - Gara Obor.
Liniile care ajung şi pleacă de la Gara de Vest ar deservi zonele Chiajna, Domneşti sau Popeşti-Leordeni, extrem de
aglomerate la orele de vârf. Oamenii sunt încântaţi de noul proiect.
Trenurile metropolitane ar urma să circule o dată la 30 de minute pe fiecare sens.