În pieţe există suficiente spaţii de vânzare în care producătorii, asociaţiile de producători şi cooperativele agricole îşi pot comercializa producţiile proprii din acest sezon, iar numărul de spaţii poate fi suplimentat permanent, în funcţie de solicitări, susţin reprezentanţii Asociaţiei Administratorilor de Pieţe din România (AAPR).
Potrivit sursei citate, în ţară funcţionează peste 300 de pieţe agroalimentare, în care producătorii români sunt deja prezenţi.
"Având în vedere că ne aflăm la început de sezon, când încep să apară legumele româneşti, ridichi, ceapă verde, salată etc., administratorii de pieţe s-au asigurat că producătorii agricoli pot veni în pieţe să-şi valorifice produsele din gospodăria proprie la cele mai bune preţuri şi în cel mai scurt timp, astfel încât aceştia să nu mai fie nevoiţi să-şi valorifice marfa la preţuri foarte mici sau să-şi arunce marfa. Considerăm că este foarte important, atât pentru o viaţă sănătoasă cât şi pentru economia locală, ca producătorul agricol să-şi valorifice marfa în pieţele agroalimentare din fiecare municipiu/oraş", a declarat Teodor Ioan Birt, preşedintele AAPR.
El a subliniat că piaţa agroalimentară reprezintă singurul loc în care producătorul agricol şi consumatorul se întâlnesc, şi aşa produsul românesc ajunge direct pe mesele familiilor din România, produse proaspete, gustoase şi sănătoase.
agerpres.ro