Ministrul educaţiei a răspuns sâmbătă, la Digi24, Consiliul Elevilor, organizaţie care ceruse ca decizia privind închiderea şcolilor, în localităţile în care incidenţa cazurilor de Covid este de peste 6 la mie, să fie luată de conducerea unităţilor. Există cadrul legal ce permite şcolilor să decidă trecerea orelor în sistem online. Decizia poate fi luată în Consiliul de Administraţie, după consultarea cu DSP, a explicat ministrul educaţiei.
Precizările vin după ce Consiliul Naţional al Elevilor a atras atenţia asupra faptulului că peste 13.000 de copiii şi 4.000 de profesori şi angajaţi ai şcolilor s-au infectat cu noul coronavirus de la începerea anului şcolar. Nu transformaţi şcolile în paturi ATI, au cerut reprezentanţii elevilor. Aceştia vor să se revină la regula de la începutul anului şcolar, când cursurile treceau online la incidenţa de 6 cazuri de COVID-19 la mia de locuitori.
„Cumva greu de înţeles. Pe de o parte, înţelegem îngrijorările manifestate în spaţiul public de către Consiliul Naţional al Elevilor şi aceste sintagme puternice pe care le folosiţi. Sunt, într-adevăr, 13.000 de elevi şi preşcolari infectaţi, sunt peste 4.000 de angajaţi din sistemul de învăţământ. Situaţia este foarte gravă şi îngrijorătoare. Deci, înţelegem acest lucru, însă solicitarea pe care o fac nu o înţelegem. Îi asigurăm de faptul că toate deciziile autorităţilor se iau în interesul şcolii şi al elevului, în echilibru între dreptul la sănătate şi dreptul la educaţie. Tocmai de aceea ordinul comun este asumat de către ministrul sănătăţii, pentru dreptul la sănătate, şi de ministrul educaţiei, pentru dreptul la educaţie, în baza hotărârii CNSU. Acest ordin comun de ministru prevede ca indiferent de numărul cazurilor de infectare, în situaţia în care, din motive obiective, normele de protecţie sanitară nu pot fi respectate şi sănătatea elevilor este pusă în pericol, activitatea didactică se poate desfăşura online. Prin urmare, în acest moment, subliniez, există cadrul legal care permite şcolilor să decidă trecerea în online, dacă acest lucru este decis de Consiliul de Administraţie al unităţii de învăţământ al şcolii împreună cu DSP. Prevederile sunt cuprinse în articolul 3, alineatul 2, coroborat cu articolul 6, alineatul 9 din ordinul comun de ministru. Deci, practic, cer ceva ce există. Înainte de a cere, întotdeauna, ca ministru al educaţiei o se recomand să citeşti. Dacă citeşti cele 12-14 pagini ale ordinului comun de ministru, găseşti răspunsul la aceste întrebări. Nu e nevoie să ceri un lucru care există deja”, a punctat Sorin Cîmpeanu.