Noile legi ale educaţiei continuă să işte critici şi nemulţumiri. O alianţă din educaţie, care a depus 100 de amendamente la dezbaterea publică a proiectului, susţine că doar aproximativ 60% dintre ele au fost preluate. Multe puncte însă, care pot transforma învăţământul preuniversitar în unul modern, lipsesc cu desăvârşire.
Alianţa "O voce pentru Educaţie ", formată din societatea civilă şi mediul de afaceri, a propus în 2022 o serie de reforme. 18 măsuri critice nu apar în proiectul prezentat de ministerul Educaţiei. Digitalizarea este printre ele.
Şi în tranziţia de la învăţământul profesional şi tehnologic, aşa cum este în prezent, către un învăţământ dual există neajunsuri, spun reprezentanţii societăţii civile
Probleme sunt şi legat de managementul unităţilor de învăţământ. Între 2021 si 2022, după două concursuri pentru pcuparea posturilor de directori, 1 din 5 locuri a rămas neocupat. Funcţia de conducere nu îi atrage pe dascăli.
Legile Educaţiei au fost prezentate pe 27 februarie. De atunci, timp de 10 zile, s-au aflat în dezbatere şi s-au putut face propuneri şi modificări. După adoptarea lor în Guvern, acestea vor ajunge şi în Parlament.