Lider al elevilor: Cum se schimbă examenele, dacă nu se schimbă structura programei?

Lider al elevilor: Cum se schimbă examenele, dacă nu se schimbă structura programei?

Legile Educaţiei nu au o viziune unitară, de aceea se şi discută atât de mult punctual despre ele, a declarat la Prima News Ariana Dudună, preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa.

„Ar fi trebuit să avem o lege îndrăzneaţă şi planuri cadru la fel, o lege cu viziune. Trebuie să avem ce evalua. În noile legi nu ni se spune clar ce materii studiază elevii, ce competenţe trebuie să aibă ei. În ce mod se schimbă examenele dacă nu se face o schimbare a structurii curiculare? Vedem studii recente care demonstrează că evaluările cu miză mare nu arată nivelul de cunoaştere a materiei, ci doar faptul că elevul poate rezolva subiectul, ceea e este posibil după sute de exerciţii. Cel mai eficient ar fi sistemul IB, de bacalaureat internaţional, care presupune şi un eseu şi mai multe activiăţi pe timpul anului. N-ar trebui să existe materii de prima mână şi de mâna a doua”, a spus Ariana Dudună.

În momentul de faţă există şi şcoli de prima mână, de mâna a doua, de mâna a treia în România, a adăugat profesorul de sociologie Doru Căstăian.

„Examenul nu este relevant, de exemplu sunt unii elevi de clasa a IX-a trecuţi prin asemenea examen irelevant şi au aptitudini lipsă. Evaluarea cu notă foarte mare asigură acces în ”superliga” învăţământului românesc. Dar dacă aşa stabilim elitele, e o procedură viciată şi care nu foloseşte la nimic. Există căi bătătorite şi oamenii le urmează, unii consideră că au reţete pentru succesul rapid al copiilor, dar n-au. Doar nu producem automobile, ca să existe specificaţii tehnice”, a adăugat Căstăian.

Directorul de şcoală Viforel Dorobanţu crede că e bine ca elevii să se obişnuiască cu impactul unui examen, doar că evaluarea de acum este după un sistem învechit.

„Noi dăm evaluarea acum în baza legii educaţiei din 1995. Părinţii pot considera irelevant că dacă sunt bun la română şi matematică pot să mă duc la un liceu tehnologic. Nu-i condamn pe elevi şi pe părinţi că au asemenea atitudine. În modul în care se întâmplă evaluarea acum cu presiunea doar pe română şi ratematică nu ştiu dacă este cea mai bună variantă”, a precizat Dorobanţu.

El a spus că evaluările din clasele 2, 4, 6 sunt cele mai bune, pentru că nimeni nu rămâne repetent, corigent, aveau un efect reglator, ştiam unde sunt probleme.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt