Orice dolar investit în educaţie se întoarce înmulţit de 11 ori când elevul devine un membru matur al societăţii, arată studiile internaţionale, a declarat la Prima News Simona David Crisbăşanu, vicepreşedinte al Coaliţiei pentru Educaţie.
„Elevul trebuie să aibă opt comptenţe când termină şcoala, de exemplu trebuie să aibă competenţa de bun cetăţean”, a explicat Crisbăşanu.
Ea a explicat că nivelul de analfabetism funcţional la care s-a ajuns în România nu este din cauza actualelor legi ale Educaţiei, care nu au fost aplicate aşa cum trebuia.
„Alte ţări au luat măsuri urgente atunci când au constatat nivelul de analfabetism funcţional la care se ajunsese”, a mai spus Crisbăşanu.
Gabi Bartic, CEO Brio, a precizat că legile Educaţiei trebuie să centreze discuţia asupra copiilor, nu a salariilor şi a programelor şi că abia atunci învăţământul românesc va avea de câştigat.
„Legea pe care o înlocuim acum, din 2011, nu a fost aplicată integral niciodată. Încă dăm evaluarea naţională şi BAC-ul după o lege din anii 90. Noi acum practic înlocuim o lege din 2011 pe care n-am aplicat-o nici măcar pe jumătate”, a spus Bartic.
Specialista a subliniat că îi iubim doar pe copiii care sunt cuminţi la şcoală şi vor să înveţe, ceea ce pune o presiune uriaşă pe aceşti elevi, în timp ce ceilalţi nu primesc educaţia de care au nevoie.
Referitor la introducerea termenului de detenţie, directorul de şcoală Viforel Dorobanţu a precizat că e nefericită asimilarea acestui cuvânt cu o unitate de învăţământ.