Reînnoirea poliței de răspundere civilă auto este un coșmar pentru șoferi în ultimii doi ani. Prețul RCA a crescut în medie cu 50% după falimentul City Insurance, declarat în prima parte a anului trecut. Scumpirile nu îi ocolesc nici pe cei mai disciplinați șoferi din trafic care au un scor mare în sistemul bonus-malus. Vorbim despre cei care nu au provocat daune și care ar trebui să beneficieze de un preț mai bun de la an la an.
Silviu are permisul din 2007, iar în ultimii 10 ani nu a provocat niciun accident din vina lui. Cu toate acestea, anul acesta va plăti un RCA mai scump de două ori decât acum doi ani.
Prețul asigurării auto obligatorie din România este influențat de mai mulți factori, precum vârsta, județul de domiciliu și istoricul accidentelor auto. Există un sistem bonus-malus, în care fiecare șofer are un rating în funcție de evenimentele provocate în trafic. Cu cât acesta este mai mare, cu atât mai ieftină ar trebui să fie asigurarea.
Falimentul City Insurance și instabilitatea pieței a făcut statul să decidă creșterea procentului virat de firmele de asigurare la fondul de garantare a asiguraților. Procentul a avut parte de douĂ creșteri succesive. De la 1% la 2,5%, în martie anul trecut și la 4% de la 1 ianuarie.
O anchetă recentă a ziarului Libertatea scoate în evidență posibile probleme de solvabilitate la Euroins, compania care deține 31% din piața asigurărilor. Potrivit investigației, compania nu a raportat către Autoritatea de Supraveghere Financiară peste 13.000 de dosare de daună. În urma dezvăluirilor, ASF a făcut o plângere penală împotriva companiei, în timp ce Euroins a precizat că toate raportările către stat au fost corecte.