Ce scrie The Washington Post despre adevărata cauză a avarierii cablurilor submarine de la Marea Baltică

Ce scrie The Washington Post despre adevărata cauză a avarierii cablurilor submarine de la Marea Baltică
foto: Pixabay

Incidentele implicând cabluri submarine au fost ”accidente”, potrivit unui consens care apare între serviciile americane şi europene, declară trei surse din trei ţări implicate în anchetă, dezvăluie The Washington Post (WP), în contextul în care Rusia nu este acuzată în mod oficial, în pofida faptului că a fost bănuită rapid.

Mai multe cabluri submarine, vitale telecomunicaţiilor, au fost rupte începând din noiembrie la Marea Baltică.

Două dintre ele, care leagă Suedie şi Lituania şi Germania şi Finlanda, au fost avariate la mijlocul lui noiembrie. Altul, între Finlanda şi Estonia, a fost rupt de Crăciun.

”Nimeni nu crede că aceste cabluri au fost rupte accidental”, comenta ministrul german al Apărării Boris Pistorius, referindu-se la primele. ”Trebuie să stabilim, fără să fim siguri încă, dacă este vorba despre un sabotaj”.

Un portcontainer chinez, Yi Peng 3, este suspectat.

În al doilea caz, în centrul atenţiei se află petrolierul Eagle S, sub pavilionul Insulelor Cook. Petrolierul şi-ar fi târât ancora, care a agăţat un calblu.

Potrivit WP, acest accident a fost cauzat de către un echipaj neexperimentat.

Rusia nu a fost acuzată în mod oficial, în pofida faptului că a fost bănuită rapid, în contextul în care Kremlinul deţine o ”flotă fantomă” prin care-şi exportă petrolul încălcând sancţiunile care i-au fost impuse, la fel ca Iranul.

Afla mai multe desprecablurimarea balticaavarii
Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt