Falimentul City Insurance a declanşat un cutremur pe piaţa RCA. Preţul unei poliţe s-a dublat în unele cazuri. Şoferii se tem că tendinţa de scumpire se va accentua în lunile care urmează. Şi Consiliul Concurenţei este îngrijorat. Aşa că pregăteşte terenul acum pentru a stabiliza piaţa. În curând, şoferii ar putea să îşi repare maşina pe propria poliţă. Iar service-urile auto vor avea preţuri de referinţă pentru fiecare reparaţie.
Falimentul City Insurance a destabilizat piaţa RCA. 3 milioane de români cumpăraseră poliţele comapaniei. Aşa că
reacţiile au venit în lanţ. Asigurătorii au majorat preţurile. În unele cazuri, tarifele s-au dublat Acest şofer, de exemplu, a cerut o ofertă joi, când valoarea unei poliţe era de 438 de lei
Trei zile mai tâziu, duminică, aceeaşi ofertă avea un preţ de 865 de lei. În piaţă se ştia de valul de scumpiri încă de acum 2 luni, spun cei de la Consiliul Concurenţei.
Mulţi şoferii sunt supăraţi că plătesc mai mult pentru aceleaşi servicii.
Specialiştii pun scumpirile pe seama noilor realităţi din piaţa de profil.
Tarifele practicate de City Insurance erau sub preţul de referinţă şi nu acopereau valoarea despăgubirilor. Politica
agresivă de câştigare de noi clienţi este tocmai cea care i-a adus falimentul.
Pentru ca piaţa să revină la normal, Executivul lucrează la o serie de măsuri.
Ordonanţa prevede şi decontarea directă. Astfel, fiecare şofer îşi va repara maşina pe propria poliţă. Practic, poliţa
RCA va deveni o variantă low cost a CASCO. Oamenii vor fi astfel mai atenţi la costurile raparaţiilor şi la calitatea
servciilor.
Valoarea totală a primelor de asigurare subscrise pentru poliţele RCA în 2020 în România a depăşit pragul de 3
miliarde de lei.