Dacă aţi primit facturi necompensate pentru lunile noiembrie şi decembrie furnizorii vor fi obligaţi să le refacă, fără a percepe penalităţi. Ministrul Energiei, Virgil Popescu, spunea chiar, că într-o astfel de situaţie, el nu ar plăti o asemenea factură. De o săptămână, inspectorii ANPC sunt în control la furnizori.
20% dintre români au primit facturile la energie electrică neplafonate sau necompensate pentru lunile noiembrie şi decembrie. În ceea ce priveşte gazele, lucrurile stau şi mai rău. 40% dintre consumatori nu au beneficiat de reducerile date de stat. Abia din această săptămână toţi furnizorii au început să trimită facturile corecte.
Ca să vă daţi seama dacă factura este sau nu corectă, verificaţi dacă pe document apare rubrica de compensare şi plafonare. Dacă în urmă cu o zi ministrul Energiei ne îndemna să nu plătim facturile eronate, acum a venit cu o
completare...
În cazul în care faceţi reclamaţie la furnizor, acesta are posibilitatea să returneze banii în cinci zile dacă suma este
mai mare de 100 de lei. Dacă este sub 100 de lei, se scade din factura următoare. Dacă agentul economic nu face acest lucru, reclamaţia se duce la ANRE. Legea va fi modificată în aşa fel încât furnizorii care au trimis facturile necompensate să fie obligaţi să le refacă, fără să perceapă penalităţi pentru consumatorii care nu le-au plătit în
termen. Scheme de ajutor pentru plata facturilor la energie electrică se pregătesc şi după data de 1 aprilie.
O schemă de sprijin va fi elaborată şi în cazul facturilor la gaze naturale.