Aeroportul din Constanţa va investi 136 de milioane lei pentru creşterea siguranţei traficului de pasageri. Mihail
Kogălniceanu ar trebui să fie una dintre cele mai importante porţi de intrare pe Litoral doar că, în ultimii ani, traficul a
scăzut constant, ajungând la zero în 2022. Portul Constanţa stă ceva mai bine: de când a început războiul din Ucraina
numărul navelor aproape s-a dublat şi cantităţile de mărfuri la fel. CFR Marfă a evacuat deja 350 de vagoane care blocau
liniile de cale ferată, însă mai sunt tot atâtea bune de dat la fier vechi, care nu pot fi scoase pe roţi.
Avem o mare frumoasă, cu plaje de lux, dar şi cu zone sălbatice. Avem şi un aeroport în Constanţa, pentru ca turiştii
să ajungă mai uşor pe litoral. Pentru oricine, asta ar fi reţeta succesului în turism, insa la noi doar cateva avioane aterizeaza pe Mihail Kogalniceanu: curse externe sunt doar doua, iar zboruri interne zero.
Anul trecut au fost mai putin de 40 de mii de pasageri pe Mihail Kogalniceanu dar statul continua sa bage bani in
aeroport: a semnat astazi contracte in valoare de 27 de milioane de euro pentru creşterea siguranţei şi securităţii
pasagerilor.
Razboiul din Ucraina a adus o crestere de 2 ori a traficului naval prin Portul Constanta. Acum aici se preiau 5o de nave
zilnic, fata de 33 anul trecut. La 1 martie, statistica arăta că în Portul Constanţa sunt procesate suplimentar 7.ooo de
containere/zi.
Sunt bani care se duc in eliberarea liniilor de cale ferata pe care Portul nu le poate folosi ori pentru ca sunt vechi si nu
prezinta incredere ori pentru ca sunt blocate de sute de vagoane ruginite care nu s-au mai miscat de ani de zile. CFR
Marfa a reusit sa le scoata pe cele carora li se-nvart rotile si pot fi trase de o locomotiva.
Marcel Ciolacu a spus ca va merge pe 27 aprilie la Kiev si va discuta oferta Romaniei de a transborda marfurile ucrainiena
prin porturile maritime romanesti la Marea Neagra.