România va pierde milioane de euro dacă va fi refuzată în Schengen, asa cum s-a pronunţat deja Olanda. Iar transportatorii sunt cei mai afectaţi. Şoferii de tiruri se plâng că stau cu zilele la frontieră.
Aşa arătau cozile de la Vama Nădlac 2, cea mai circulată frontieră a ţării noastre. De cele mai multe ori, şoferii de camioane aşteaptă ore bune ca să treacă de controlul de la vamă. Sunt insă perioade din an cand stau zile la frontieră.
Nu doar şoferii de camion, ci şi cei care vor să plece în vacanţă în Europa sunt nemulţumiţi de situaţia de la vamă, cauzată de faptul că România nu este în Spaţiul Schengen.
Săptămâna aceasta a avut loc în Parlamentul olandez un vot prin care se stipulează că Haga se va opune intrării României în Spaţiul Schengen, lucru care ar putea fi decisiv pentru noi în acest demers. Experţii în transporturi spun că opoziţia Olandei ne cauzează pierderi uriaşe.
Sorin Supuran detine o firmă de logistică şi transport în Timişoara. Are 400 de camioane si cele mai multe fac transport extern. Omul de afaceri spune că intrarea în Schengen ar reduce nu doar timpii de aşteptare în frontieră, ci şi birocraţia.
Parlamentul European a votat săptămâna aceasta într-o majoritatea covărşitoare pentru intrarea României şi Bulgariei în Spaţiul Schengen. Decizia aparţine, însă, Consiliului European, unde aderarea celor două state trebuie votată în unanimitate.