Digitalizarea a schimbat modul românilor de a face cumpărăturI. Casele self checkout sunt disponibile acum în
aproape toate lanţurile mari de magazine. Cele mai multe astfel de case au fost instalate în pandemie, când oamenii au interacţionat mai puţin. Clienţii îşi pot scana singuri cumpărăturile, iar timpul de aşteptare este mai mic. Există însă şi reversul medaliei. În timp, această modalitate de a face cumpărături ar putea duce la dispariţia meseriei de casier.
Coada la casa de marcat. Era pasul fără de care până nu demult nu puteam ieşi din marile magazine. Mai ales în
anumite intervale orare. Pentru cei grăbiţi există însă o alternartivă.
Primele case la care clienţii îşi pot scana singuri produsele au apărut în România în 2015. Un lanţ de hipermarketuri din Franţa a făcut testul. Treptat, şi alţi retaileri au decis să urmeze modelul. La nivel naţional, numărul caselor self check out a trecut de 1.000. Cele mai multe astfel de case au fost inslalate în anul pandemiei.
Segmentul e în continuă dezvoltare. Într-un alt hipermarket am găsit un altfel de sistem de scanare.
După terminarea cumpărăturilor, nu mai e nevoie ca produsele să fie scoase din coş şi aşezatepe bandă. Prin
scanarea unui cod QR este calculată suma de plată. Achitată, de altfel, la o casă fără casier.
Reprezentanţii marilor magazine spun totuşi că angajaţii nu ar trebui să îşi facă griji.
Estimările arată că până în 2025, la nivel mondial vor exista peste 1,2 milioande de case de marcat self check out.