Băncile vin cu soluţii

Băncile vin cu soluţii

Băncile româneşti vin cu soluţii pentru clienţii cu dificultăţi financiare. Una dintre acestea este suspendarea disputelor din instanţă şi găsirea unei rezolvări amiabile, prin negociere în cadrul Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în
domeniul Bancar. Oamenii pot obţine astfel ajustarea anumitor costuri ce ţin de dobânzi şi comisioane, suspendarea ratelor sau restructurarea creditelor. Toate informaţiile se pot afla acum şi în cadrul campaniei de informare lansate de CSALB. Podcasturile dedicate educaţiei financiare sunt legate de rapiditatea, gratuitatea şi eficienţa concilierii în rezolvarea problemelor apărute în derularea contractelor.

Într-o perioadă marcată de creşterea costurilor creditelor şi de scumpirea alimentelor, utilităţilor şi transportului, clienţii se
pot baza pe sprijinul sistemului bancar. Este mesajul pe care îl transmit băncile comerciale în cadrul Podcasturilor CSALB
un proiect de educaţie financiară disponibil pe canalul de Youtube CSALB şi în sectiunea de educaţie financiară a siteului
www.csalb.ro.

Băncile le recomandă propriilor consumatori să apeleze la CSALB, chiar şi dacă se află în proces cu banca. Numărul
proceselor dintre consumatori şi bănci a scăzut la sub o treime faţă de cât se înregistra înainte de înfiinţarea instituţiei. În 2021 şi de la începutul acestui an, peste 120 de procese între consumatori şi bănci au încetat după găsirea unei soluţii amiabile, prin CSALB

În urma solicitărilor în creştere privind înlocuirea indicelui ROBOR cu IRCC, în formularul de cerere de pe site a fost
adăugată şi această opţiune pentru cei care completează online o solicitare de negociere cu banca. Trecerea la IRCC
nu este însă o obligaţie legală a băncilor. Acest lucru se poate face doar cu acordul părţilor, încheiat printr-un act adiţional, valabil pentru toate tipurile de credite, inclusiv cele de tipul Prima Casă.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt