România nu are cum să atragă turişti fără o Organizaţie de management al destinaţiilor, a declarat la Prima News blogger-ul de turism Cezar Dumitru. „România este singura ţară din Europa şi Asia care nu are o asemenea organizaţie. Trebuie să apară o organizaţie de management al destinaţiilor care să creeze strategii de comunicare, să studieze piaţa, targetul geografic”, a spus blogger-ul.
„Dacă vrei să ai un turism puternic nu trebuie să te bazezi pe ce ţi-au lăsat strămoşii şi natura, trebuie să investeşti, să creezi noi evenimente şi locaţii turistice, de exemplu festivalurile”, a spus Dumitru.
Transformarea unui oraş în capitală culturală europeană atrage turiştii nu numai pe moment, ci şi pe termen lung, a adăugat blogger-ul.
„Avem nevoie de ataşaţii externi care au dispărut după modelul Ungariei, care să cunoască situaţia la faţa locului. Cel mai bun exemplu pentru România este Georgia, care a atras un număr uriaş de turişti. Începutul luptei pentru independenţă a Greciei a fost la Iaşi şi la aniversarea de 200 de ani acolo s-a vorbit foarte mult despre Iaşi, dar la noi nu s-a gândit nimeni că acesta ar fi un moment foarte bun pentru atragerea de turişti din alte ţări în oraşul românesc”, a explicat Cezar Dumitru.
În România, cele două variante pentru atragerea turiştilor sunt natură sau cultură, a spus expertul în marketing Mihai Bârsan. Din păcate, promovarea Timişoarei drept capitală culturală europeană nu este la nivelul la care a fost promovat Sibiul. „Mi se pare că lucrurile sunt făcute foarte în grabă, deşi Timişoara a fost desemnată capitală culturală din 2016. Totuşi, cred că oraşul va beneficia în urma acestui eveniment, dacă folosesc de acum înainte acest lucru în viitor pentru promovare”, a spus Bârsan.
El crede că vina pentru această promovare slabă o poartă disputele politice de la nivelul conducerii oraşului.