Aeroportul Otopeni intră într-un amplu proces de modernizare, iar cireaşa de pe tort este construcţia unui nou terminal. Vorbim însă de proiecte care se întind pe ani de zile, în timp ce traficul de pasageri şi avioane creşte de la lună la lună, iar pentru călători se traduce în ore de aşteptare, întârzieri şi mulţi nervi. Mai ales că în lunile de vară, atunci când este cel mai mare trafic, va fi disponibilă o singură pistă.
Aeroportul Henri Coandă a fost conceput pentru un trafic de 6 milioane de pasageri anual. Ulterior a fost extins şi şi-a dublat capacitatea, iar în anii dinaintea pandemiei, numărul a fost depăşit. Înainte de 2020, în fiecare an numărul călătorilor a crescut cu aproximativ 1 milion, ajungând la aproape 15 milioane de pasageri anual.
În 2030 se aşteaptă ca Otopeniul să primească aproape 25 de milioane de pasageri. Pentru a face faţă este nevoie de un nou terminal, proiect început în 2016 şi abandonat la începutul pandemiei. Acum, studiul de fezabilitate trebuie refăcut şi abia în septembrie am putea afla cât ne costă. Însă timpul nu este de partea Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, cea care îl administrează.
Dar până la un nou terminal, va începe modernizarea celui actual. Mai exact va creşte numărul de parcări pentru avioane, se vor moderniza căile de acces pentru piste, porţile de îmbarcare şi cele pentru check in. Totul va costa 500 de milioane de euro şi va dura trei ani. Perioada coincide cu cele trei luni de vară, adică cea mai aglomerată din întregul an. Cei care vor suferi vor fi călătorii şi industria turismului.
Conducerea Companiei Naţionale Aeroporturi recomandă operatorilor aerieni să-şi mute o parte din zboruri pe Aeroportul Băneasa, pentru a evita aglomeraţia şi întărzierile. Totuşi, este puţin probabil ca acest lucru să se întâmple, din cauza costurilor de operare, care practic s-ar dubla.