Zi istorică pentru Cluj. Încep lucrările la metrou, se inaugurează un nou terminal la aeroport şi se semnează contractul pentru viaductele spre Zalău

Zi istorică pentru Cluj. Încep lucrările la metrou, se inaugurează un nou terminal la aeroport şi se semnează contractul pentru viaductele spre Zalău

Nu aduce anul ce aduce ceasul pentru clujeni. Trei proiecte importante de infrastructură au avut astăzi punct de referinţă.

În primul rând a fost inaugurat noul terminal al Aeroportul Internaţional „Avram Iancu”. El a presupus extinderea terminalului de plecări cu aproximativ 7.200 mp, realizarea fluxurilor pentru destinaţiile Schengen şi Non-Schengen, 3 noi fluxuri de securitate, dotate cu echipamente pentru controlul de securitate de ultimă generaţie şi extinderea platformei de staţionare aeronave cu aproximativ 9.000 mp.

Valoarea investiţiei a fost de peste 366 milioane de lei, iar odată cu finalizarea proiectului capacitatea de procesare a terminalelor din Aeroportul Internaţional Cluj urmând a creşte la 4,5 milioane de pasageri/an.

De asemenea, tot astăzi, au început lucrările la viitorul metrou clujean, cel mai mare proiect de infrastructură din istoria Clujului.

„Lucrările încep din Floreşti, de la capăt, de la ieşirea înspre Gilău. Acolo va fi prima staţie de metrou. De acolo va intra acel şobolan, acel utilaj de specialitate, vor veni două în această toamnă, care vor intra pe sub pământ. Vor trebui să facă două tunele. Până în 2026, vor lucra la primele 7 staţii. Termenul final al metroului este 2031. Vom da viitor Clujului, să poată respira”, a declarat primarul Emil Boc, la un post de radio local.

Proiectul constă în proiectarea, construcţia, echiparea şi punerea în funcţiune a unei linii de metrou uşor în zona metropolitană Cluj-Napoca, în lungime de 21,03 km, având 19 staţii şi un depou, dotate cu facilităţi pentru buna integrare a sa cu celelalte sisteme de mobilitate.

Şi nu în ultimul rând, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, va semna astăzi la Cluj contractul cu Ozaltin (Turcia) pentru construirea celor două viaducte de pe lotul Nădăşelu-Zimbor al Autostrăzii Transilvania. Valoarea totală a contractului se ridică la aproximativ 1 miliard de lei, acesta fiind finanţat prin PNRR. Termenul pentru proiectare şi execuţie este de 27 de luni (9 luni proiectare şi 18 luni execuţie).

Cele două viaducte de la Nădăşelu şi Topa Mică se întind pe o lungime totală de 3,2 kilometri iar până la finalizarea acestora, lotul UMB dintre Nădăşelu şi Zimbor nu va putea fi deschis circulaţiei rutiere.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt