Investigaţia controlorilor de zbor după aterizarea întârziată de acum câteva zile de la Braşov este în derulare. Atunci, un avion care venea de la Madrid şi urma să aterizeze în condiţii meteo nefavorabile a fost menţinut în aer minute bune în plus. E acuzaţia singurei companii care operează zboruri pe aeroportul din Braşov şi care ameninţă că pe viitor ar putea renunţa. Romatsa se apără: spune că a respectat procedurile. Totuşi, fără zborurile acestei companii, aeroportul Braşov, care a costat peste 140 de milioane de euro, ar deveni piesă de muzeu.
Pe 24 iunie, aeronava Dan Air, la bordul căreia erau 83 de oameni, venită cu întârziere de la Madrid, a petrecut mai multe minute suplimentare în aer, după ce controlorul de trafic nu şi-a dat acceptul pentru aterizare. Motivul întârzierii a fost decolarea unui zbor charter care trebuia să plece chiar la ora la care avionul din Spania a solicitat permisiune de aterizare.
Reprezentanţii Romatsa suştin că avionul Dan Air ar fi putut ateriza La Brasov mai repede dacă pilotul solicita aterizare de urgenţă. Ceea ce nu s-a întâmplat. În ceea ce priveşte acuzaţia că iniţial aerovaei i s-ar fi permis aterizarea, angajaţii Romatsa nici nu confirmă, nici nu infirmă. Incidentul va fi investigat de autoritatea responsabilă. Este doar ultimul episod al disputei dintre companie şi Romatsa, care a coincis cu ameninţarea companiei de suspendare a zborurilor de la Braşov.
Dan Air a anunţat, totuşi, că pe termen scurt îşi va continua zborurile de pe noul aeroport şi aşteaptă în continuare sprijinul autorităţilor. Conflictul dintre Dan Air şi Romatsa a început odată cu afişarea orarului de funcţionare al aeroportului Braşov, 7-19. Dirijorul de trafic are doar 5 controlori de trafic dedicaţi pentru noul aeroport, în condiţiile în care pentru a opera 24 de ore are nevoie de 17. Între un an şi doi durează pregătirea acestora.
Surse din interiorul Romatsa spun că pe data de 20 iunie, conducerea Aeroportului Braşov a făcut solicitare pentru extinderea sau flexibilizarea programului de lucru. O decizie va fi luată ulterior de către Autoritatea Aeronautică Civilă.