Vinerea reducerilor, dar şi a înşelăciunilor. Cum ne ferim de ele?

Vinerea reducerilor, dar şi a înşelăciunilor. Cum ne ferim de ele?

Deşi ne mai despart doar două zile până de vinerea celor mai mari reduceri din an, unele companii au furat startul de Black Friday. Deja sunt mii de anunţuri promoţiale la fel de fel de produse care să-i facă pe români să le cumpere. Însă, trebuie să avem grijă şi la eventualele...  înşelăciuni. Multe produse care aveau un preţ atractiv înainte de campanie, acum şi-au dublat sau chiar triplat sumele. Specialiştii în domeniu spun că trebuie să avem grijă şi dacă sesizăm nereguli să apelăm la Protecţia Consumatorului.

Vinerea neagră sau cea mai aşteptată zi din an pentru iubitorii de cumpărături se apropie cu paşi repezi. Însă unii operatori economici au început deja campania de Black Friday. Deja mulţi oameni şi-au umplut coşul cu produsele dorite şi aşteaptă cea mai bună ofertă, adică cel mai mic preţ. Electrocasnicele şi utimele gadget-uri sunt, ca de fiecare dată, cele mai aşteptate.

Însă, mirajul preţurilor mici nu trebuie să ne facă neatenţi la eventualele "ţepe". De exemplu, această maşină de spălat costa, cu o zi înainte de începerea campaniei, aproape 990 lei. Cu o reducere de la 2.000 de lei. Totuşi, la o zi distanţa, acelaşi produs se vindea cu peste 2.500 de lei, având o reducere de la peste 30 de milioane.

SORIN MIERLEA - preşedinte InfoCons: În primul rând avem o legislaţie în care pentru orice tip de reducere că e de Black Friday sau de alte ocazii reducerea trebuie să fie din preţul cel mai mic din ultimele 30 de zile. Dacă cumva avem o suspiciune că nu este aşa sau am fost mai catolici decat papa si am verificat preturile si am asteptat reducerile si vedem că nu este aşa 0219551 numărul unic de Protecţia Consumatorului. 

Unii oameni au început să-şi dea seama de aceste tipuri de înşelăciuni de Black Friday şi preferă să nu mai cumpere în această perioadă.

Iar aceste preţuri exorbitante care vor să pară a fi reduse nu sunt singurele probleme de care cumpărătorii trebuie să se firească în această perioadă.

SORIN MIERLEA - preşedinte InfoCons: Cel mai mare pericol este problema acelor produse la reduceri extraordinare de 70-80% care din pacate sunt in sistemele de alerta a UE cu periculozitate. Sunt peste 8.000 de produse de la cosmetice la bijuterii.

Iar specialiştii vin şi cu unele sfaturi pentru consumatori. Dacă cumpărăm online este important ca site-ul pe care îl folosim să fie din Uniunea Europeană. Asta pentru ca drepturile pentru retur să funcţioneze eficient. În plus, trebuie să fim atenţi la magazinele din care cumpărăm şi să încercăm să le evităm pe cele apărute recent pe piaţă, chiar în această perioadă. Dacă sesizaţi vreo neregulă, o puteţi reclama la Protecţia Consumatorului.

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt