Românii au obiceiul de a cumpăra flori cu ocazia sărbătorilor, cum ar fi Dragobetele, 1 Martie sau Ziua Femeii, iar acest lucru contribuie semnificativ la vânzările din raioanele de flori ale supermarketurilor. Pe lângă aceste sărbători, Paştele aduce şi el o cerere mai mare pentru flori şi plante de exterior, iar de-a lungul anilor, acest trend a devenit tot mai evident, scrie Flower Daily.
Iulian Cazacu, managerul companiei International Bloemen, care furnizează flori supermarketurilor din România, a observat o creştere de 20% a vânzărilor în acest an, chiar şi în faţa inflaţiei. Înfiinţată în 2012, compania a început cu dificultăţi, dar cererea a crescut constant pe măsură ce supermarketurile au început să vândă flori mai frecvent. Astăzi, International Bloemen furnizează zilnic flori şi plante, inclusiv buchete şi aranjamente speciale.
Piaţa românească de flori este bine susţinută de furnizori din toată Europa, inclusiv din România, iar Cazacu menţionează că sunt mereu în căutare de noi cultivatori interesaţi să intre pe piaţa locală. Compania joacă un rol important ca intermediar între cultivatori şi supermarketuri, oferind sprijin logistic şi comercial.
Deşi cererea de flori este în creştere, piaţa românească are obiceiuri specifice, cum ar fi vânzarea florilor complet crescute, de obicei ca daruri, şi preferinţa pentru buchete cu număr impar de flori. În plus, anumite plante, cum ar fi phalaenopsis, nu sunt atât de populare din cauza marjelor mici.
În viitor, Cazacu se aşteaptă ca piaţa să continue să crească, iar supermarketurile au deja planuri de a extinde oferta de flori şi plante, în special pentru Crăciun, după ce cererea a fost mare anul trecut.