Uzina Ford Otosan din Craiova a început livrarea primelor maşini electrice Puma şi Courier

Uzina Ford Otosan din Craiova a început livrarea primelor maşini electrice Puma şi Courier

Industria auto din România marchează un moment important în istoria sa, odată cu startul livrărilor primelor autovehicule complet electrice de serie, produse într-una din fabricile din ţară. Ford Otosan a încărcat primele trenuri cu care va începe livrarea modelelor Puma Gen-E, E-Transit şi E-Tourneo Courier, scrie Profit.ro.

Ford Otosan, noul proprietar al fabricii de autovehicule din Craiova, care a preluat această uzină de la Ford în 2022, a ajuns cu producţia modelelor electrice Puma Gen-E, E-Transit şi E-Tourneo Courier în momentul cel mai important: startul livrărilor către clienţi şi către dealerii din toată Europa.

În staţia de cale ferată a fabricii au fost încărcate primele vagoane de tren cu care maşinile vor fi expediate, urmând să înceapă şi transportul pe trailerele auto specifice, care vor pleca spre reţeaua de dealeri din România.

La evenimentul de lansarea au participat reprezentanţi ai managementului Ford Otosan din Turcia, fiind invitat şi prim-ministrul Marcel Ciolacu să aasiste la startul producţiei de serie a unui vehicul electric în România.

Odată cu începerea producţiei celor trei modele, pentru Ford acest lucru înseamnă o extindere semnificativă a gamei de vehicule electrice, numărul de modele complet electrice – autoturisme şi vehicule comerciale uşoare – depăşind acum oferta din gamă cu motoare termice.

Fabrica din Craiova este considerată de reprezentanţii Ford Otosan unică în industria auto europeană, deoarece gradul ridicat de flexibilitate îi permite să producă atât autoturisme, cât şi vehicule comerciale, cu motorizare cu combustie şi cu propulsie electrică, pe aceleaşi linii de fabricaţie.

Acest lucru a fost posibil ca urmare a investiţiei de aproximativ 500 de milioane de euro pe care Ford Otosan a realizat-o după achiziţia uzinei de la Ford. Una dintre investiţii este şi linia de asamblare de baterii, care a fost construită de la zero în ultimii doi ani.

 

„Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan faţă de inovaţie, electrificare şi excelenţă în producţie. Capacitatea noastră de a produce şase versiuni diferite de vehicule în aceeaşi unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci şi dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg,” a declarat Güven Özyurt, Director General Ford Otosan.

Uzina din Craiova şi-a îmbunătăţit radical sistemul de transport pentru vehicule şi componente, prin înfiinţarea unei noi rute de transport intermodal, care face legătura pe calea ferată cu unităţile industriale Ford Otosan din Turcia. Conexiunea feroviară a uzinei permite transportul de componente produse în Turcia către Craiova, iar trenul pleacă înapoi cu vehiculele produse la Craiova, pentru a fi distribuite pe piaţa turcă.

Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie si electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier şi Puma, alături de motorul 1.0 EcoBoost. Uzina din Craiova operează în trei schimburi atât în zona de producţie vehicule, cât şi în zona de producţie de motoare şi dispune în acest moment de peste 6600 de angajaţi.

 

Ford Otosan, proprietarul fabricii de autovehicule din Craiova, este o companie cu sediul în Turcia şi are ca acţionari Ford Motor Co (40%) şi Koc Holding (40%), restul de acţiuni fiind tranzacţionate pe bursa din Istanbul.

Este a doua cea mai mare organizaţie industrială din Turcia şi cea mai valoroasă companie din domeniul auto listată la Bursa de Valori din Istanbul (Borsa İstanbul). Ford Otosan are trei centre de producţie, în Kocaeli şi Eskişehir (Turcia), precum şi în Craiova (România), şi mai deţine Centrul de Cercetare şi Design din Istanbul (Turcia) unde sunt dezvoltate modelele produse de companie.

Ford Otosan are peste 20,000 de angajaţi şi are capacitatea de proiectare, dezvoltare şi testare a vehiculelor, inclusiv a motoarelor, de la zero la vehiculul de serie. Ford Otosan este cel mai mare producător de vehicule comerciale pentru Ford în Europa

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt