Un craiovean care a vândut un autoturism cu 4.300 de euro pe o platormă online a fost obligat de instanţă să-i înapoieze banii cumpărătorului, după ce acesta din urmă a descoperit că maşina avea kilometrii daţi înapoi. Decizia nu este definitivă. Avocatul Cristian Ene spune că este obligaţia vânzătorului să verifice şi să se asigure că maşina nu are vicii ascunse, cum este kilometrajul modificat.
Într-o astfel de tranzacţie, viciile la vedere - zgârieturi, elemente deteriorate - sunt sunt în responsabilitatea cumpărătorului să le observe. În schimb, cele care nu sunt la vedere, cum ar fi kilometrajul modificat sau intervenţii la motor, sunt în responsabilitatea vânzătorului, iar acesta trebuie să-l informeze pe client, afirmă avocatul Cristian Ene.
„Cumpărătorul avea posibilitatea să verifice starea uzurii maşinii din punct de vedere vizual şi tehnic. Judecătorul a constatat că viciile regăsite la ştergător - era rupt -, tot ce era vizibil la maşină, îi sunt imputabile cumpărătorului. Însă i-a dat dreptate cumpărătorului că s-a aflat într-o stare de eroare din punct de vedere juriric - viciu ascuns - cum că kilometrajul a fost dat înapoi cu peste 200.000 de kilometri. În atare situaţie, judecătorul aplică dispoziţia Codului Civil şi constată că era obligaţia vânzătorului să garanteze cumpărătorul şi pentru aceste vicii ascunse. În momentul în care cumpărătorul a mers şi a făcut o verificare tehnică a autovehicului la un service autorizat, a constatat că, într-adevăr, cineva umblase la kilometraj, dând înapoi aproape 200.000 km, ceea ce era un lucru important în alegerea maşinii respective”, a declarat Cristian Ene