Marile platforme tehnologice, inclusiv TikTok, X şi Facebook, vor trebui în curând să identifice conţinutul generat de inteligenţa artificială pentru a proteja viitoarele alegeri europene de dezinformare, relatează Politico.
„Ştim că această perioadă electorală care se deschide în Uniunea Europeană va fi vizată fie prin atacuri hibride, fie prin interferenţe străine de tot felul. Nu putem avea măsuri pe jumătate pregătite”, a declarat miercuri, la Strasbourg, comisarul pentru piaţa internă, Thierry Breton.
Breton nu a precizat când anume companiile vor fi obligate să eticheteze conţinutul manipulator, în conformitate cu legea UE privind moderarea conţinutului, Legea serviciilor digitale (DSA). Breton supraveghează ramura Comisiei care aplică DSA pe cele mai mari platforme europene de socializare şi video, inclusiv Facebook, Instagram şi YouTube, scrie News.ro.
În campanii din întreaga lume au apărut deja deepfakes uşor de realizat. Un deepfake audio care se dădea drept preşedintele american Joe Biden a stârnit multe îngrijorări din partea politicienilor într-un an cu un număr record de alegeri.
Europenii vor vota în iunie pentru un nou Parlament la nivelul întregului bloc, în timp ce americanii se vor îndrepta spre urne pentru a alege un nou preşedinte în noiembrie.
Confruntate cu o presiune din ce în ce mai mare, unele companii, printre care OpenAI, producătorul ChatGPT, au declarat că vor începe să marcheze imaginile false. Meta a declarat marţi că va începe să eticheteze imaginile generate de AI pe Instagram, Facebook şi Threads în „lunile următoare”.
Mulţi din Europa speră că DSA va garanta că marile companii de social media vor fi mai mult responsabilizate pentru modul în care protejează alegerile de dezinformare.
Platformele online foarte mari trebuie să ia măsuri pentru a limita riscurile sistemice definite în sens larg, inclusiv potenţialele efecte negative asupra proceselor electorale. De asemenea, acestea trebuie să se asigure că platformele lor nu sunt exploatate de campanii de manipulare coordonate, cum ar fi fabricile de roboţi care amplifică dezinformarea.
De asemenea, Breton a declarat că, până în martie, Comisia va emite directive pentru platformele online foarte mari cu privire la măsurile pe care trebuie să le ia pentru a contracara dezinformarea electorală. „Vom descrie în mod specific ce va trebui să facă platforma pentru a se asigura că sunt în conformitate cu ASD atunci când vine vorba de [integritatea] alegerilor”, a spus el.
El a adăugat că platformele vor trebui să instituie un „mecanism de reacţie rapidă pentru orice tip de incident” şi că va fi efectuat un exerciţiu de simulare pentru a se asigura că aceste sisteme funcţionează.