Ucraina intenţionează să folosească o rută suplimentară pe Dunăre pentru a creşte exportul la nivelul de dinainte de război, deoarece blocada poloneză a produselor agricole închide frontiera terestră a Ucrainei cu UE, scrie Bloomberg.
„Planificăm transportul de containere prin Dunărea superioară, deoarece România este mai previzibilă decât frontiera poloneză”, a declarat Oleksandr Kubrakov, ministrul ucrainean al infrastructurii, arată G4Media.
Noua rută va pleca din portul maritim ucrainean Izmail şi va ajunge la Constanţa.
Între timp, compania ucraineană Danube Shipping Company a construit a doua barjă de mare tonaj SLG pentru livrarea de mărfuri.
La 20 februarie, fermierii polonezi au intensificat acţiunile de protest în apropierea punctului de control Medyka-Shehyni. Protestatarii au blocat calea ferată şi au vărsat cereale dintr-un tren de marfă pe şine.
Fermierii polonezi, care blochează traficul în apropierea punctelor de control de la graniţa polono-ucraineană, intenţionează să continue acţiunea de protest timp de o lună – până în aprilie.
Se pare că, în cazul în care blocada de la graniţa polono-ucraineană nu va fi ridicată până la sfârşitul lunii, bugetul Ucrainei ar putea pierde până la 7,7 miliarde UAH (aproximativ 200,5 milioane de dolari).
Compania ucraineană de transport maritim pe Dunăre începe să formeze caravane de containere pentru a facilita o rută logistică alternativă pe fluviul Dunărea, care să ocolească frontiera de vest blocată.