Trenurile vechi de pe Magistrala 4 de metrou Gara de Nord-Străuleşti vor fi înlocuite cu altele noi. Achiziţie de 1 miliard lei

Trenurile vechi de pe Magistrala 4 de metrou Gara de Nord-Străuleşti vor fi înlocuite cu altele noi. Achiziţie de 1 miliard lei

Autorităţile vor achiziţiona 12 trenuri noi de metrou pentru exploatarea Magistralei 4 Gara de Nord - Străuleşti, care vor înlocui trenurile IVA de generaţie veche şi cu o vechime medie de 39 de ani, de două ori mai mare decât durata lor de funcţionare normală. Achiziţia se va întinde de 4 ani şi va costa 1 miliard de lei (200 milioane euro), arată Profit.ro.

Ramele de metrou tip IVA, care sunt folosite între Gara de Nord - Străuleşti au o vechime medie de 39 de ani şi astfel şi-au depăşit durata de funcţionare normală de 2 ori, aceasta fiind de 18 ani.

”Numărul de defecte la nivel de flotă, cât şi la nivel de tren este în creştere la vehiculele tip IVA, faţă de celelalte tipuri de vehicule, care sunt în scădere”, arată autorităţile.

Totodată, este necesară înlocuirea sistemului de semnalizare de pe M4 pentru a avea o interfaţă comună cu viitorul sistem de pe M6, spre Aeroportul Otopeni, fiind necesară şi armonizarea cu intervalele de circulaţie şi intercalarea trenurilor de pe M4 şi M6 pe viitoruI tronson comun.

De altfel, şi pentru Magistrala 6 vor fi contractate 12 trenuri, conform anunţului de la începerea lucrărilor la această rută.

Acum, este propusă şi achiziţia a 12 trenuri de metrou pentru exploatarea Magistralei 4: Gara de Nord - Străuleşti, care vor înlocui trenurile IVA de generaţie veche.

Valoarea totală a obiectivului de investiţii, inclusiv TVA, este prevăzută la puţin peste 1 miliard de lei, iar durata de execuşie a proiectului de ste 4 ani, urmând ca în primul an să se achite 300 milioane lei, iar la finalizarea contractului restul de 700 milioane lei. 

Finanţarea se va realiza din fonduri alocate României prin Fondul pentru Modernizare şi alocaţii de la bugetul de stat.

Distribuie:envelope-fillEmail
viewscnt