Portul Constanţa se îndreaptă spre un nou record de trafic, în acest an, dupa ruperea acordului transportului cerealelor în Marea Neagră. Astfel, traficul total a crescut cu 10% până acum, iar la cereale creşterea este de 25%. La porţile de intrare în port se formează sistematic cozi de camioane care se întind pe mai mulţi kilometri, iar şoferii sunt nevoiţi să aştepte zile întregi ca să-şi poată descărca marfa.
Mai nou, şi porturile Galaţi şi Brăila au devenit interesante pentru armatori, care cer informaţii cu privire la capacităţile şi posibilităţile de depozitare a cerealelor dinspre Ucraina.
În primele 7 luni ale acestui an, traficul total de mărfuri a atins 49 milioane de tone, faţă de 45 milioane tone în aceeaşi perioadă a anului trecut. Din traficul total, traficul maritim este de 38 milioane tone, iar cel fluvial de 11 milioane.
Traficul de cereale a totalizat, în perioada analizată, 19 milioane de tone, creşterea fiind de 25 % fata de anul trecut. După ce Rusia a decis să renunţe, în iulie, la acordul ce asigura Ucrainei un coridor securizat pentru transportul cerealelor sale din trei porturi ucrainene de la Marea Neagră, Constanţa a devenit cea mai mare rută alternativă de transport maritim. De la începutul războiului, portul român a gestionat deja o treime din exporturile de cereale ale Ucrainei.