Moment istoric la Timişoara. Primul tramvai nou-nouţ, din ultimii peste 30 de ani, a pornit în cursă. De producţie
turcească, acesta face parte dintr-un lot de 21 de garnituri cumpărate de primărie cu bani europeni. Tramvaiul este singurul din lume care are o autonomie de 70 de km fără a necesita realimentare.
Asa a inceput prima cursa cu noul tramvai al Timisoarei. Acesta are30 de metri lungime şi capacitatea fiecarei
garnituri este de 200 de calatori, din care 48 de locuri pe scaune. Fiecare mijloc de transport a costat 11,58 milioane de lei.
Si asta pentru ca noul tramvai al Timisoarei are o autonomie de circulatie pe baterii de 70 de km, fiind unic in lume.
Lungimea impresionantă a tramvaiului, de 30 de metri, le da insa de furca autoritatilor locale si le-a adus si noi cheltuieli.
Deocamdata la Timisoara sunt doar două astfel de tramvaie. Cel mai recent a ajuns in urma cu 2 zile. Prima
garnitura, adusa in vara, a fost pana acum in probe. De altfel, inainte sa inceapa sa circule cu pasageri, tramvaiul a avut de trecut 57 de teste de siguranta.
Specialistii spun ca tramvaiul este foarte usor de manevrat. Are numeroase sisteme de siguranta a traficului cat si
camere video instalate pentru siguranta pasagerilor.
Tramvaiul va circula deocamdata pe o singura linie, cea mai lunga din oras.
Urmatoarea garnitura va fi introdusa in circulatie in luna ianuarie. Flota de tramvaie a Timisoarei numără 30 de
garnituri de fabricatie romaneasca si 50 aduse in urma cu 20 de ani din Germania. In fiecare zi, pe traseu sunt 41 de tramvaie.