Documentaţia pentru primul lot al secţiunii montane Sărăţeni-Pipirig de pe traseul Autostrăzii ,,Unirii”-A8, transmisă la ANAP
Compania Naţională de Investiţii Rutiere a transmis, astăzi, spre validare către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia pentru proiectarea şi execuţia lotului Sărăţeni-Joseni, primul lot al secţiunii montane Sărăţeni-Pipirig de pe traseul Autostrăzii ,,Unirii” –A8, scrie Profit.ro.
Lungimea lotului 1 C Sărăţeni-Joseni care se desfăşoară în judeţele Mureş şi Harghita este de 32 km., iar durata de realizare de 54 de luni din care 14 luni pentru proiectare şi 40 de luni pentru execuţie.
Lucrări de artă : 39 poduri şi pasaje, 3 tuneluri unidirecţionale, 4 polate şi 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).
Lungimea pasajelor şi a tunelurilor este de 16 kilometri reprezentând 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (pasajul peste DN 13 A şi Calea Ferată, iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri. Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spaţii de încărcare pentru maşini electrice.
Lotul Sărăţeni-Joseni va avea şi descărcări provizorii pentru a asigura funcţionarea independentă.
Valoarea estimată şi termenul pentru depunerea ofertelor vor fi anunţate după validarea ANAP.
Secţiunea de munte Sărăţeni-Pipirig de pe Autostrada Unirii A 8 are o lungime de 116 kilometri şi include patru loturi :
1. Lotul 1 C Sărăţeni-Joseni (32,4 km.)
2. Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km.)
3.Lotul 2 A Dirău-Grinţieş (37,9 km.)
4.Lotul 2 B Grinţieş-Pipirig (31,5 km.)
Toate cele patru loturi dintre Sărăţeni şi Pipirig vor fi în procedură de licitaţie până la finalul lunii noiembrie.
Consiliul de Administraţie al Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere a aprobat recent lansarea licitaţiilor pentru proiectarea şi execuţia celor patru loturi montane ale Autostrăzii ,,Unirii” –A 8, secţiunea Sărăţeni-Pipirig, cu o lungime totală de 116 km.
Pe traseul celor patru loturi din judeţele Mureş, Harghita şi Neamţ sunt prevăzute 38 de tuneluri şi 183 de poduri, pasaje şi viaducte.
Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare şi 40 luni execuţie) pentru loturile 1 C, 2 A şi 2 B, iar pentru Lotul 1 D de 34 de luni (10 luni proiectare şi 24 execuţie).
Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027).