După multe amânări, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a lansat vineri licitaţia pentru modernizarea căii ferate Constanţa - Mangalia, scrie Club Feroviar. Valoarea estimată a contractului trece de 1,31 miliarde lei. Între cele două localităţi sunt 43 de km, dar unele trenuri fac şi peste 90 de minute vara.
Linia nu este electrificată, sunt multe restricţii de viteză, trenurile trebuie să se aştepte în gări şi sunt foarte scurte porţiunile unde se pot atinge 70-80 km/h. Trenul care staţionează cel mai puţin face 63 de minute, dar majoritatea trenurilor sezoniere de lung parcurs vor face 75-85 de minute între iunie şi septembrie.
Fiind 33 km de linie simplă, trenurile din direcţii opuse trebuie să se aştepte, scrie Hotnews.ro.
În sistemul electronic de achiziţii publice a fost postat anunţul de licitaţie ce are ca obiect „Proiectare şi execuţie lucrări aferente obiectivului de investiţii Electrificare şi Reabilitare linie de cale ferată Constanţa-Mangalia”. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 1.317.921.813,80 şi 1.557.357.212,75 lei (între 265 şi 312 milioane de euro).
Electrificarea, dublarea şi reabilitarea liniei va asigura accesul trenurilor de lung parcurs în staţiunile aferente litoralului românesc fără transbordarea călătorilor sau schimbarea mijlocului de remorcare, ceea ce va permite preluarea traficului de călători din sectorul rutier, atât pentru descongestionarea zonei, cât şi pentru reducerea numărului de accidente, se arată în anunţul citat de Club Feroviar.
Linia Constanţa - Mangalia face parte din Magistrala 800 Bucureşti-Constanţa-Mangalia, are o lungime de 42,9 km şi deserveşte staţiunile turistice din zona de sud a litoralului românesc şi porturile Constanţa şi Mangalia.
Constanţa-Mangalia - Ce lucrări se vor executa
Pe linia ferată Constanţa-Mangalia, cu o lungime de 42,9 km: Constanţa – Agigea Ecluză (linie dublă şi electrificată – 9,6 km), Agigea Ecluză – Mangalia (linie simplă neelectrificată – 33,3 km) sunt amplasate şase staţii CF: Constanţa, Agigea Nord, Eforie Nord, Eforie Sud, Costineşti, Mangalia, două halte de mişcare: Agigea Ecluză H.m. şi Neptun H.m. şi patru puncte de oprire: Tuzla h, Pescăruş h, Costineşti Tabără h.c., Neptun h.c.
Viteza maximă este de 80 km/oră pentru trenurile de călători, iar pentru trenurile de marfă este de 60 km/oră. Modul de remorcare al trenurilor este tracţiune diesel-electrică. Circulaţia trenurilor se desfăşoară pe bază de bloc de linie automat, doar între Constanţa şi Eforie Nord, iar între Eforie Nord şi Mangalia – la cale liberă.
Circulaţia trenurilor se va efectua pe linie dublă electrificată, pe 26,4 km (9,6 km ax Constanţa – ax H.m. Agigea Ecluză + 16,8 km ax Costineşti – ax Mangalia) şi linie simplă electrificată pe 16,5 km (ax H.m. Agigea Ecluză – ax Costineşti). Linia va fi înzestrată cu instalaţie de centralizare electronică de linie (CEL) şi ERTMS Nivel 2. Instalaţia de centralizare electronică de linie CEL va fi operată dintr-un post central care va fi amplasat în clădirea CMT Constanţa.
Proiectul include: 23 de podeţe noi, un pod de încrucişare, patru poduri, patru pasaje inferioare, un pasaj pietonal, o substaţie tracţiune CFR/Enel, aşa cum a mai scris Club Feroviar.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este data de 17 iunie 2024, ora 15:00. Oferta trebuie să fie valabilă până pe 17 aprilie 2025.