Un sondaj recent realizat de Boehringer Ingelheim arată că 94% dintre proprietarii de animale apreciază munca echipelor veterinare, însă percepţiile acestora diferă semnificativ de realitatea trăită de profesionişti. Doar 49% dintre medicii veterinari consideră că sunt cu adevărat apreciaţi de către clienţii lor, evidenţiind o discrepanţă importantă între recunoaşterea publică şi realitatea din domeniu.
Rezultatele au fost publicate cu ocazia Zilei Mondiale a Medicului Veterinar 2025, în cadrul campaniei Going Beyond, derulată de Boehringer Ingelheim împreună cu partenerii săi, pentru a atrage atenţia asupra complexităţii şi provocărilor profesiei veterinare.
„În colaborare cu partenerii noştri din campania Going Beyond, suntem mândri să sărbătorim echipele de profesionişti veterinari, atrăgând atenţia asupra rolului crucial al acestora în lume, în calitate de practicieni în sănătatea animalelor, avocaţi, cercetători, educatori, chirurgi, experţi în sănătatea publică şi alţii”, a declarat Claire Fowler, Şef Global Strategic Marketing, Boehringer Ingelheim Animal Health.
Apreciere, dar şi neînţelegeri
Deşi majoritatea proprietarilor de animale recunosc importanţa medicilor veterinari – 91% considerându-i esenţiali pentru societate – doar 75% dintre veterinari au simţit în 2024 că nivelul de îngrijire oferit este apreciat corespunzător.
Arcangelo Gentile, preşedintele Asociaţiei Mondiale pentru Buiatrie, a subliniat necesitatea creşterii conştientizării: „Trebuie să creştem gradul de conştientizare a rolului esenţial pe care îl au medicii veterinari în protejarea sănătăţii animalelor şi a societăţii”.
Un alt aspect evidenţiat de sondaj este percepţia greşită legată de echilibrul între viaţa profesională şi cea personală. 65% dintre proprietarii de animale cred că medicii veterinari gestionează bine acest echilibru, în timp ce în realitate, aproape jumătate dintre veterinari consideră că acest aspect este subestimat.
Dr. Jim Berry, preşedintele Asociaţiei Veterinare Mondiale a Animalelor Mici, a atras atenţia: „Echipele veterinare sunt în prima linie a sănătăţii şi bunăstării animalelor, însă nevoile fizice şi emoţionale intense ale acestei profesii sunt adesea nerecunoscute”.
Campania „Going Beyond” şi provocările meseriei
Pentru a combate aceste percepţii eronate, Boehringer Ingelheim a lansat un videoclip interactiv în cadrul campaniei, provocând publicul să descopere complexitatea rolului medicului veterinar. „Oamenii îşi iubesc echipele veterinare şi credem că dacă proprietarii de animale ar şti că echipa lor veterinară se luptă câteodată, le-ar păsa foarte mult”, a declarat Claire Fowler.
Iniţiativa Going Beyond, lansată în 2024, îşi propune să aducă în prim-plan dedicaţia şi rezilienţa medicilor veterinari, punând accent pe nevoia de recunoaştere publică a eforturilor acestora.
Sondajul din 2025 a fost realizat de Kynetec pe un eşantion de 1.200 de proprietari de animale din şase ţări, printre care SUA, Marea Britanie, Franţa şi China.